سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ Tuesday 16 April 2024

خوزستان قطب کشاورزی کشور است

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون گفت: هم‌اکنون مکانیزه‌ترین کشت و صنعت‌های تولید محصولات کشاورزی و کارخانه های تولید قارچ در خوزستان فعالیت می‌کنند و این امر این استان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کرده است.

به گزارش ایرنا حسن زکی دیزجی روز دوشنبه در نشست خبری برگزاری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون، در دانشکده کشاورزی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در سال‌های گذشته قطب تولید علم در حوزه کشاورزی بوده و این نشان می دهد که خوزستان در این زمینه نیز جایگاه بالایی در کشور دارد.

وی گفت: برگزاری دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون در خوزستان می‌تواند در معرفی این توانمندی‌ها و تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت موثر باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خوزستان در زمینه تکنولوژی تولید محصولات کشاورزی پیشرو است، در این کنگره بخش خصوصی بیشتر مشارکت داده شده و نمایشگاهی جنبی نیز برای معرفی این محصولات برپا می‌شود.

زکی دیزجی بیان کرد: ۱۵ شرکت خصوصی در این نمایشگاه محصولات خود را به نمایش می گذارند که ۵۰ درصد در بخش ماشین آلات ، ۳۰ درصد تجهیزات هوشمند و نوین و ۲۰ درصد دیگر در حوزه دام و طیور و صنایع جانبی در این نمایشگاه معرفی می شوند.

وی گفت: یکی از افتخارات خوزستان و نشانه توانمندی‌های بخش صنعت کشاورزی در این‌کنگره ملی ، رونمایی از دروگر جدید و پیشرفته صنعت نیشکر است.

دبیر دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون گفت: این کنگره ترکیبی از سه رشته مکانیک ماشین‌های کشاورزی ، مکانیزاسیون کشاورزی و مهندسی ماشین آلات صنایع غذایی است.

وی ادامه داد: تعامل هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت یکی از محورهای اصلی این کنگره است چرا که مبدا هر تکنولوژی دانشگاه بوده و این امر ارتباط این حوزه را به یکدیگر گره می‌زند.

زکی دیزجی افزود: در این کنگره بیش از ۳۰۰ مقاله علمی و پژوهشی دریافت شده که از این تعداد ۲۶۰ مقاله پذیرفته شده و ۵۵ مقاله برای چاپ در مجلات انتخاب، و ۱۷۷ مقاله به صورت پوستر و ۷۷ مقاله نیز به صورت شفاهی ارایه می‌شود.

وی افزود: حدود ۵۰۰ نفر در این کنگره شرکت می‌کنند که یکصد نفر اعضای هیات علمی و ۴۰۰ نفر نیز از دانشجویان و اعضای بخش خصوصی هستند.

دوازدهمین کنگره ملی مهندسی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون از ۱۶ تا ۱۸ بهمن با حضور جمعی از مقامات کشوری و استانی در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of