جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:

۲۳ فیلم جشنواره فیلم فجر در ۲ سینمای ساحل و هلال اهواز اکران می‌شود‌

مدیرکل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اهواز، ۱۷ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۵ فیلم در بخش سیمرغ پروانه‌ها (ویژه کودکان و نوجوانان) در دو سینمای ساحل و هلال اکران می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمد جوروند امروز در نشست خبری و آیین رونمایی از پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اهواز در تالار اجتماعات این اداره کل با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهارداشت: در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اهواز،۱۷ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۵ فیلم در بخش سیمرغ پروانه ها(ویژه کودکان و نوجوانان) در دو سینمای ساحل و هلال اکران می‌شوند.

وی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سینما افتاده است،افزود: در گذشته در حوزه فیلم،سینماها روند بدی داشتند.بسیاری تغییر کاربری داده و یا تعطیل شدند،اما با برگزاری جشنواره‌هایی از قبیل فیلم فجر و استقبال بسیار خوب مردم، اتفاقات خوبی در حوزه سینما افتاده است و روند روبه رشدی را شاهد هستیم.

جوروند با اشاره به راه اندازی سینما در شهرهای مختلف استان،تصریح کرد: بخش خصوصی در شهرستان اندیمشک در حال احداث پردیس سینمایی است و به زودی تعداد سینماهای این شهرستان به ۴ سینما می رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از وجود ۳ سینما در شهرستان شوشتر خبر داد و اظهار کرد: در منطقه کیانپارس اهواز نیز بخش خصوصی در حال احداث سینما است و ۳ درخواست برای تاسیس سینما در این منطقه داریم.

وی بر ضرورت تاسیس سینما در بخش های حاشیه شهر اهواز تاکید کرد و افزود: سرمایه داران و سرمایه گذاران در بخش های حاشیه شهر اهواز سینما تاسیس کنند، چرا که استقبال از حوزه فرهنگ و هنر در بخش های حاشیه ای بسیار زیاد است.

جوروند با اشاره به بخش سیمرغ پروانه ها (ویژه کودکان و نوجوانان) در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر،اذعان داشت: کودکان و نوجوانان می توانند ۵ فیلم بخش سیمرغ پروانه ها که در این حوزه برای آنها اکران می شود را ساعت ۱۰ صبح به صورت رایگان در سینما هلال تماشا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به همراهی اصحاب رسانه و مطبوعات استان در تمامی رویدادهای فرهنگی هنری و تشکر و قدردانی از آنها،تصریح کرد: برای چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان،مقرر شد از بهترین تیتر در خبرگزاری ها و مطبوعات استان تقدیر به عمل آید که همین برنامه را برای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نیز در نظر داریم و از بهترین تیتر با موضوع جشنواره فیلم فجر در پایان جشنواره تقدیر می شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این نشست،گفت: علاقه مندان می توانند جهت تهیه بلیتهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به سایت ubelit.com مراجعه کنند.

ناصر آریایی نیا افزود: در پایان جشنواره،از مطبوعات و خبرگزاری هایی که بیشترین اطلاع رسانی را در خصوص جشنواره داشتند تقدیر به عمل می آید.
به گزارش تسنیم، سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۵ تا ۲۱ بهمن همزمان با تهران در سینما ساحل و هلال اهواز برگزار می شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of