جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

امضاء تفاهم نامه در زمینه ساخت فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی خوزستان

على قربانى گفت: این قرارداد بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان به منظور ارتقاء شاخص های فضاهای آموزشی و تامین نیروی انسانی صورت گرفته است.

به گزارش روابط عمومى اداره کل نوسازى مدارس خوزستان ، با حضور غلامرضا شریعتى استاندار خوزستان ، عمادى مشاور عالى وزیر آموزش و پرورش ، على قربانى مدیرکل نوسازى مدارس خوزستان ، مودت رئیس آموزش و پرورش خوزستان جلسه کارگروه ارتقاء بخشى به شاخص هاى آموزش و پرورش استان خوزستان برگزار شد.
على قربانى در حاشیه این مراسم گفت: این قرارداد بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان به منظور ارتقاء شاخص های فضاهای آموزشی و تامین نیروی انسانی صورت گرفته است.

علی قربانی امروز چهارشنبه دوم بهمن ماه، در جلسه کارگروه ارتقاء بخشی به شاخص های آموزش و پرورش خوزستان در خصوص امضاء تفاهم نامه در زمینه ساخت فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی، میان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان و دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: موضوع قرارداد عبارت است از تعهد واحد پژوهشی به انجام کار تحقیقاتی تحت‌ عنوان فاز (۱) طرح پژوهشی ملی با عنوان «سند توسعه فضاهای آموزشی استان خوزستان» از طریق خدمات پژوهشی است.

وی افزود: مدت زمان قرارداد از تاریخ ابلاغ آن به مدت چهار ماه و مبلغ قرارداد سه میلیارد و دویست میلیون ریال است.

قربانی با اشاره به اینکه تلاش های خوب و پیگیری های مستمری در خصوص امضاء تفاهم نامه در زمینه ساخت فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی صورت گرفته است، بیان کرد: کار از یک ماه پیش شروع شده مقدمات آن در ستاد فراهم شده، البته کمک اصلی را رؤسای مناطق آموزش و پرورش به این طرح خواهند کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه این طرح برای اولین بار در سطح کشور انجام‌ می شود، ادامه داد: اگر قرار بود این طرح بدون کمک انجام شود، شاید به ۲ سال زمان نیاز داشت، اما ما ظرف مدت ۴ ماه و یا زودتر آن را به سرانجام خواهیم رساند.

وی در خصوص فواید طرح امضاء تفاهم نامه در زمینه ساخت فضای آموزشی و تامین نیروی انسانی، اشاره کرد: اشراف اطلاعاتی بهتر به مناطق یکی از این فواید است که اگر این طرح با کمک معاون وزارت در هیأت دولت تصویب و اعتبارات ویژه ای برای آن در نظر گرفته شود، میتواند ماندگار و ریشه ای باشد و دیگر مدیران نیز میتوانند از این طرح برای ارتقاء شاخص های استان استفاده کنند.

قربانی با بیان اینکه بیش از ۶۵۰۰ فضای آموزشی و بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دانش آموز در خوزستان وجود دارد، تصریح کرد: ۱۰ هزار کلاس تخریبی و ۱۰ هزار کمبود کلاس درس در خوزستان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با اشاره به تلاش های استانی و کشوری در جهت ارتقاء سطح کیفی فضای آموزشی استان، گفت: خیرین مدرسه ساز استان با کمک های بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال برای ساخت مدارس، خوزستان را همواره در رتبه های اول حضور خیرین مدرسه ساز در کشور قرار داده اند، همچنین اعتبارات استانی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان که معادل اعتبارات چند استان است، تخصیص اعتبارات ملی بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان به استان، همچنین کمک های ارگان هایی مانند وزارت نفت (بیش از ۵۰ میلیارد تومان در سال)، شرکت های پتروشیمی، و… موجب اقدامات ارزشمندی در استان شده است.

وی با اشاره به جمع آوری کلاس های درس کانکسی از مناطق شهری و روستایی، عنوان کرد: مقرر شده است که این‌کلاس های کانکسی به مدارس عشایری ارسال شود؛ همچنین تا پایان سال بیش از ۱۳۰۰ کلاس درس را تحویل خواهیم داد.

قربانی مشکلات استان را با وجود اعتبارات زیاد، بزرگ و پیچیده خواند و تاکید کرد: عدم توزیع مناسب ساخت مدارس در شهرها و حومه شهرها و روستاها، حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ‌استان به ویژه کلان شهر اهواز، عدم توسعه فضاهای فنی حرفه ای، کار و دانش و سالن های ورزشی، عدم وجود مراکز مناسب برای دانش آموزان استثنایی در تمام شهرهای استان خوزستان، عدم تامین فضای مناسب برای دانش آموزان عشایر استان، نیاز شدید به تجهیزات سرمایشی، کولر، آبسردکن و استهلاک بالای این وسایل با توجه به شرایط اقلیم خوزستان در کنار مسائل قومی و تعصباتی که در خصوص تحصیل دختران و جابجایی دانش آموزان دختر بین شهرها و روستاها وجود دارد، از جمله مشکلات و چالش های بزرگ‌ استان خوزستان است

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of