شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

شرکت گاز با کاهش گاز ارسالی به شرکت فولاد خوزستان عملا این شرکت را به سمت خود تحریمی سوق می دهد!

یک منبع موثق در شرکت فولاد خوزستان از کاهش گاز ارسالی به این شرکت خبر داد.

به گزارش اقتصاد بومی یک منبع موثق در شرکت فولاد خوزستان گفت: با کاهش تعمدی گاز از سوی شرکت گاز خوزستان و تقلیل آن تا مرز یک چهارم همیشگی و همچنین کاهش فشار همین مقدار گاز ارسالی،شرکت بزرگ فولاد خوزستان که ظرف دو هفته گذشته در لیست تحریم های امریکا قرار گرفته بود را در یک قیچی شدن معنادار به سمت تعطیلی سوق داده است!
وی تاکید نمود؛ از فردا بخشهای تولیدی این شرکت یکی پس از دیگری بسمت توقف پیش می روند.این منبع موثق اعلام نمود؛ باید از مدیرعامل محترم گاز خوزستان سوال نمود که مابه التفاوت گاز کسر شده از فولاد خوزستان را به کجا میفرستد و هدف وی از فشار به مهمترین کارخانه ارزآور استان خوزستان آنهم در چنین شرایط تحریمی بجز خود تحریمی مفهوم دیگری دارد؟
شایان ذکر است که شرکت فولاد خوزستان در حال حاضر مهمترین تامین کننده مواد اولیه شرکتهای؛ فولاد اکسین،گروه ملی صنعتی فولاد ایران،فولاد کاویان ،نورد ولوله اهواز ، لوله سازی اهواز ،فولاد آتیه خلیج فارس و فولاد روهیناجنوب می باشد و یقینا با افت تولید این کارخانه معظم در آینده نزدیک باید منتظر کاهش تولید شرکتهای مذکور که وابسته به مواد اولیه فولادخوزستان هستند نیز باشیم.
در عین حال باید به این نکته مهم هم واقف بود که در حال حاضر مهمترین واحد صنعتی در توجه به مسئولیتهای اجتماعی همانا فولاد خوزستان است به گونه ای که به تنهایی هزینه ای معادل ۲۸ میلیاردتومان را در جریان سیلاب بزرگ خوزستان بردوش گرفت.
بدین ترتیب کاهش تولید این مجتمع بزرگ ملی که دومین تولید کننده فولاد خام در کشور است،می تواند زندگی ۱۲ هزار خانواده را مستقیما و ۵ برابر این میزان خانواده را بصورت مشاغل غیر مستقیم ،تحت الشعاع قرار دهد.
در همین رابطه پایگاه خبری” اقتصاد بومی نیوز” امیدوار است تا مدیر عامل شرکت گاز خوزستان و یا سایر مسیولان استان بویژه در استانداری توضیح قانع کننده ای داشته باشند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of