پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

با توجه به وضعیت اسفبار توزیع کنندگان مطبوعات خوزستان ؛

مدیر فرودگاه اهواز حاضر به همکاری با مطبوعات نیست

سالهاست که روزنامه های کشوری، به دلیل مسافت طولانی و سرعت در انتقال، از طریق پرواز ها ارسال می شود و خوزستان بعد از پایتخت بیشترین حجم انتقال و ارسال روزنامه ها را دارد، بعضی از روزنامه های محلی که در تهران چاپ می شوند و باید در ساعات نخستین روز، توزیع در سطح شهرهای استان انجام شود، در این میان موضعین مطبوعات مسئولیت مهمی را به دوش می کشند، اگر این قشر زحمتکش نتوانند به موقع و با سرعت روزنامه ها را توزیع کنند، ارزش مطبوعات کم می شود.

در عصر ارتباطات یکی از مهمترین ارکان توسعه و پیشرفت ، رسانه و مطبوعات است، جوامعی که رسانه پویا و فعال دارند هر روز شاهد پیشرفت های چشمگیری هستند، در واقع رسانه چشم ریز بین جامعه است که علاوه بر حمایت از پیشرفت ها ، کاستی های جامعه را در همه زمینه ها نمایان می کند.
در استان خوزستان، قطب درآمد و سرمایه کشور، سرزمین خوشه های طلایی ، نیشکر و مادر بحرانها ، هر روز رخداد تازه ای رخ می دهد، که نه تنها استان و کشور بلکه کشورهای همسایه را نیز تحت شعاع خود قرار می دهد و در بحثهای امنیتی، اقتصادی، جغرافیایی بعنوان یک استان استراتژیک شناخته شده است، پس به طبع این اهمیت، مسئولیت مطبوعات فعال در خوزستان ، که تعداد آنها کم نیست، سنگین می شود، برای مثال، پیاده روی اربعین حسینی که یکی از رویدادهای مهم جهان است و همه دنیا نظاره گر این تجمع عظیم هستند، با مرکزیت استان خوزستان هدایت می شود، یا همسایگی با کشوری ملتهب از آتش جنگهای استعمارگران که نیاز به هشیاری، دقت و سرعت مطبوعات در تحلیل ها ، گزارشها و انتقال اطلاعات برای جلوگیری از نفوذ دشمن به کشور را دارد، همه این موارد گویای نقش مهم و کلیدی مطبوعات در خوزستان است.
اما این مهم در صورتی محقق می شود، که همه سازمانهای کشوری و لشکری ، نهادها و شرکت های استان از این قشر ضعیف جامعه حمایت کنند و برای تقویت این رکن مهم، پشتیبان مطبوعات خوزستان باشند.، اما متاسفانه رسانه های استان، شاهد بی مهری و کم لطفی بعضی از ادارات بخصوص مدیریت فرودگاه شده است.
سالهاست که روزنامه های کشوری، به دلیل مسافت طولانی و سرعت در انتقال، از طریق پرواز ها ارسال می شود و خوزستان بعد از پایتخت بیشترین حجم انتقال و ارسال روزنامه ها را دارد، بعضی از روزنامه های محلی که در تهران چاپ می شوند و باید در ساعات نخستین روز، توزیع در سطح شهرهای استان انجام شود، در این میان موضعین مطبوعات مسئولیت مهمی را به دوش می کشند، اگر این قشر زحمتکش نتوانند به موقع و با سرعت روزنامه ها را توزیع کنند، ارزش مطبوعات کم می شود.
فرودگاه بین المللی اهواز ده ها سال است که هر روز صبح شاهد تلاش و کوشش این قشر زحمت کش است، مجموعه ای که تا کنون ، گرمای ۶۰ درجه تابستان، تازیانه های خشک زمستان، باران های سیل آسا و حتی ریزگردها که در سال ۹۵ تولید و انتقال نفت را متوقف کرد، نتوانستند این مردان آهنین را از تلاش و کوشش باز دارد.
در این سالهای متمادی محل کار این قشر زحمتکش کنار خیابان و روی پیاده روهای فرودگاه، بدون هیچ دیوار و سقفی بوده است و هر روز صبح مدیران فرودگاه بین المللی اهواز شاهد این وضعیت هستند، اما هیچ کدام برای اختصاص جایگاهی جهت استقرار موزعین مطبوعات قدم از قدم بر نداشتند و فقط با طرح مسائل امنیتی و وعده های بدون عمل سعی در گریز از این مهم داشته اند، این در حالی است که همه این مدیران سعی در کسب در آمد از سانت، سانت محوطه فرودگاه داشته و دارند.
مکاتبات و جلسات مکرر استانداری خوزستان ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات خوزستان هم نتوانست چند متر زمین را برای توزیع مطبوعات استان مشخص کند.
سوال این است که آیا مدیران فرودگاه اهواز نسبت به موقعیت استان از نظر استراتژیک بی اطلاعند و یا نسبت به مطبوعات بی اهمیت هستند؟ و آیا چند متر زمین برای ایجاد یک جایگاه مسقف جهت استقرار موزعین مطبوعات در محوطه فرودگاه وجود ندارد؟.
همه مدیرانی که در استان انجام وظیفه می کنند باید بدانند که اینجا خوزستان است و با همه استانهای دیگر تفاوت دارد ، مقایسه خوزستانی که روز را با یک بحران شروع می کند و با بحرانی دیگر به شب می رساند، با استانهای دیگر به غیر از کوتاهی در خدمت به استان و مردمش هیچ توجیه دیگری ندارد.
در اخرین جلسه ای که با حضور اعضای شورای شهر، مدیر روابط عمومی استانداری خوزستان، معاونت مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار منطقه۳ اهواز، نماینده توزیع کنندگان مطبوعات ، مدیر و بازرس خانه مطبوعات خوزستان و مدیر و معاونین فرودگاه بین المللی اهواز تشکیل شد، مکانی برای احداث جایگاه مطبوعات در خارج از فرودگاه و در زمین های تحت تملک مناطق نفتخیز مشخص شد، که پس پیگیری های مکرر مشخص شد، مناطق نفتخیز با این کار موافقت نکرده است و پس از آن مدیر فرودگاه اهواز به هیچ یک از پیگیری ها و نامه های ارسالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان پاسخ نداد و حاضر به همکاری با مطبوعات نیست.
به امید روزی که شاهد سرپناهی برای قشر زحمت کش و مظلوم موزعین مطبوعات در دروازه کلان شهر اهواز باشیم.


دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of