پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

مدیر دفتر لایروبی و ماشین‌آلات سازمان آب و برق خوزستان:

لایروبی کارون در اهواز با دست خالی ادامه دارد

مدیر دفتر لایروبی و ماشین‌آلات سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به ادامه عملیات لایروبی رودخانه کارون در اهواز، گفت: اعتبار ۴۰ میلیارد ریالی این پروژه در سال جاری، تاکنون اختصاص نیافته است.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “سیامک عباسپور” گفت: با اتمام برداشت نیمی از رسوب جزیره شادی، ادامه لایروبی در پایین دست پل پنجم اهواز، در دستورکار قرار گرفته است، این در حالیست که با وجود تامین نشدن اعتبار ساماندهی و لایروبی کارون در سال جاری، ۲۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی به این کار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اتمام عملیات برداشت حدود نیمی از رسوب جزیره شادی افزود: حجم رسوب انباشته شده در این جزیره بعد از سیلاب بهار ۷۰۰ هزار تن و بر اساس برنامه، تعهد ما برداشتن ۳۰۰ هزارتن از رسوب (به تناسب اعتبارات) بوده تا مسیر جریان آب از سمت راست و چپ جزیره بازگشایی شود که در نهایت برای تحقق این هدف ۳۸۰ هزار تن از رسوب ها برداشته شد.

عباسپور افزود: اقدام بعدی نی‌زدایی از ساحل راست و چپ کارون حدفاصل پل هفتم تا پل سوم بوده که این طرح نیز به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: لایروبی جزیره‌های شکل گرفته در پایین دست پل پنجم اهواز به وسیله دستگاه لایروب (کاترساکشن ۳۸۰۰) از ۲۷ مهر ماه آغاز شده بود که تاکنون ۲ جزیره در این محل با حجم ۱۲۰ هزار مترمکعب رسوب‌برداری شده است.

عباسپور اظهار داشت: مقرر شده است که لایروبی کارون ادامه یابد و کار دستگاه لایروب متوقف نشود، از دو هفته آینده لایروبی جزیره بزرگ زیر پل پنجم آغاز می‌شود که پیش‌بینی شده است ظرف یک ماه عملیات رسوب‌برداری انجام شود.

به گفته وی، برنامه‌ریزی شده است تا همه جزیره‌ها از پل کابلی به پایین، از رودخانه کارون برچیده شوند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of