شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

دبیر اجرایی اولین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان:

۴۰ غرفه در اختیار هنرمندان منتخب جشنواره فیروزه خوزستان قرار گرفت

دبیر اجرایی اولین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان گفت: به ۴۰ اثر منتخب نمایشگاه فیروزه برای عرضه محصولات خودشان غرفه‌های رایگان قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان عبدالهی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بالغ‌بر ۲۰۰ اثر ارسالی به جشنواره جایزه فیروزه داشتیم که از میان این تعداد ۴۰ اثر به عنوان آثار منتخب به نمایشگاه این جشنواره راه پیدا کردند و برای عرضه محصولات و دستاوردهایشان غرفه‌های رایگان قرار دادیم.

وی افزود: از میان ۴۰ هنرمندی که به آن‌ها غرفه اعطا شد نیز ۱۲ نفر به عنوان افراد منتخب جشنواره انتخاب شدند؛ همچنین برگزیدگان اول تا سوم در بخش محصولات فرهنگی و هدایا پس از نمایشگاه در اختتامیه جشنواره اعلام خواهند شد و از ۱۰ نفر اول در هر بخش نیز تقدیر خواهیم کرد.

دبیر اجرایی اولین جشنواره جایزه فیروزه عنوان کرد: از تمام افراد و گروه‌هایی که در بخش‌های نوشت افزار و کسب و کارهای نوپای جشنواره جایزه فیروزه شرکت کرده بودند نیز دعوت شد و به آن‌ها غرفه اختصاص دادیم. داوری گروه‌های تولیدات دیجیتال و کسب و کارهای نوپا در زمان نمایشگاه انجام می‌شود و داوران در هنگام برگزاری نمایشگاه با مشاهده آثار شرکت‌کنندگان دواری خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم‌زمان با نمایشگاه جشنواره جایزه فیروزه، گالری آثار ثبت ملی در زمینهٔ صنایع دستی، لباس و محصولات فرهنگی نیز برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند از این گالری دیدن کنند.

عبدالهی درباره حضور بانوان در اولین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان تصریح کرد: به این دلیل که تقریباً اکثر صنایع دستی کشور به دست بانوان ساخته می‌شوند بیشتر افراد شرکت‌کننده بانوان بودند و این می‌تواند نقطه عطفی برای حضور بانوان در اقتصاد کشور باشد.

اولین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان در زمینهٔ نهادینه کردن استفاده از محصولات فرهنگی بومی برگزار شد و نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره از تاریخ ۳۰ دی‌ماه تا پنجم بهمن سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های اهواز برپا است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of