جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور ۴۰۰ ناشر برگزار می‌شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور ۴۰۰ ناشر ۳۰ دی ماه جاری در اهواز برگزار می شود.

محمد جوروند روز چهارشنبه در نشست رونمایی از پوستر چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار داشت: این نمایشگاه کتاب به مدت ۶ روز تا پنجم بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین المللی اهواز برپا خواهد بود.

وی با بیان این که ۹۰ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه تدارک دیده شده است افزود: ۴۵ ناشر از مجموعه ناشران شرکت کننده در نمایشگاه ناشر خوزستانی و پنج ناشر نیز ناشر عراقی هستند، در کنار آنها نیز کتابفروشی های شاخص شهرستان ها که اعلام آمادگی کرده بودند در نمایشگاه دارای غرفه هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره این که تخفیف نمایشگاهه ۳۰ درصد شامل ۲۰ درصد یارانه و ۱۰ درصد تخفیف ناشران است بیان کرد: هشت میلیارد ریال بن تخفیف در این نمایشگاه ارایه می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های جنبی این دوره از نمایشگاه توضیح داد: نشست تخصصی با حضور دکتر غلامرضا اعوانی رئیس سابق انجمن حکمت و فلسفه ایران، نشست تخصصی تاثیر قصه بر روان کودک و نوجوان با حضور دکتر قدم علی صرامی، نشست بررسی دریچه‌های نیمه باز نقاشی در شعر حافظ با حضور دکتر سیما منصوری، آیین بزرگداشت سردار قاسم سلیمانی با حضور خانواده‌های شهدا، نشست شعرخوانی با حضور دکتر لیلا کردبچه و کارگاه تخصصی داستان نویسی با حضور محمدجواد جزینی، نشست تخصصی اهمیت تلاوت قرآن معنا محور با تاکیدات مقام معظم رهبری با حضور استان مهدی دغاغله، نشست تخصصی روانشناسی با عنوان اعتماد به نفس، عزت نفس، ابزار وجود و جرات‌مندی با حضور دکتر بهار بهادری، نشست بررسی روند داستان نویسی در آثار عربی با حضور احمد حیدری، سهام سجیرات و مریم کعبی، آیین اختتامیه دومین سوگواره مطبوعات اربعین حسینی و نشست ادبیات کودک و نوجوان با حضور حسین تولایی از جمله برنامه های جنبی در نمایشگاه است.

جوروند بیان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب نمایشگاه رسانه های دیجیتال و نخستین جشنواره تولیدات کالاهای فرهنگی تحت عنوان فیروزه برگزار می شود.

وی با مقایسه فروش نمایشگاه کتاب در دوره های مختلف گذشته بیان کرد: سال گذشته نمایشگاه کتاب خوزستان ۱۶ میلیارد ریال فروش داشت و با توجه به ارایه بن‌های خرید فروش و استقبال خوب بود برای همین پیش بینی می شود میزان فروش در سال جاری نیز افزایش یابد.

چهاردهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با شعار “کتاب یعنی زندگی” از ۳۰ دی تا ۵ بهمن از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۶ تا ۲۲ در کیانپارس محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز برپا می‌شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of