جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان:

نیروگاه ها هدف دشمنان برای هجمه های سایبری هستند

مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان گفت: باتوجه به اهمیت نیروگاه ها برای کشور، نیروگاه ها به سیبل دشمنان در حملات سایبری تبدیل شده اند.

به گزارش مهر، سعید فیوضی پیش از ظهر امروز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته پدافند غیر عامل اظهار کرد: هفته پدافند غیر عامل از هشت آبان به مدت یک هفته برگزار می شود و شعار امسال هفته پدافند غیر عامل هم «پدافند، مقاومت و بازدارندگی و رونق تولید» نامگذاری شده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان تلاش بسیاری برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی کردند اما پس از اینکه نتوانستند با اقدامات مسلحانه این هجمه را وارد کنند، تغییر رویه دادند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال ۸۱ نسخه ای برای این اقدامات غیر نظامی نوشتند که در سال ۹۲ دستور العمل آن صادر و به همه استان ها ابلاغ شد.

فیوضی با بیان اینکه دستور العمل به تمامی دستگاه های اداری داده شد، تصریح کرد: پدافند غیر عامل اکنون دارای جایگاه حاکمیتی و کشوری است.

وی در خصوص تعریف پدافند غیر عامل، بیان کرد: مجموعه ای از اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت ها، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابله با تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان عنوان کرد: در پدافند غیر عامل دشمن عمدتا با تهدید غیر مستقیم، غیر مسلح ، فن آورانه و با استفاده تجهیزات نوین وارد عمل می شوند.

فیوضی گفت: مهم ترین هدف پدافند غیر عامل حفظ جان مردم، صیانت از تأسیسات و زیر ساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور، استمرار خدمات و پایداری خدمات به مردم است.

وی بیان کرد: همچنان پدافند غیر عامل آن گونه که در جامعه و در فرهنگ عمومی باید است، شناخته نشده و باید با یک نگاه راهبردی و کلان به آن نگاه شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان خوزستان اظهار کرد: در دو حادثه سیل و تهدیدات آمریکا شاهد نقش بسیار تاثیرگذار پدافند غیر عامل در جامعه بودیم.

فیوضی بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان، اخلال در سیستم های خدمات رسانی است که با بالا بردن ضریب نارضایتی، امنیت را در کشور کاهش دهند.

وی بیان کرد: در سال جاری بیش از ۳۰۰ حمله سایبری در سیستم های مختلف کشور وارد شده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل گفت: نیروگاه ها اصلی ترین سیبل دشمنان در زمینه حمله های سایبری است و ما تلاش می کنیم با شناخت اهداف دشمنان، ضریب امنیت این سیستم ها را افزایش دهیم.

فیوضی بیان کرد: در هفته پدافند غیر عامل سال جاری در استان خوزستان ۱۸۴ برنامه برگزار می شود که مهم ترین آنها برگزاری کلاس ها و برنامه های آموزشی، همایش کشوری پدافند در استان و نواخته شدن زنگ پدافند غیر عامل در مدارس است.

وی بیان کرد: برخی فکر می کنند فعالیت های پدافند غیر عامل و ستاد بحران به موازات یک دیگر هستند در صورتی که حوادث در پدافند غیر عامل، انسانی، برنامه ریزی شده و با هدف ضربه زدن به تأسیسات است که در بحث بحران حوادث عمدتا طبیعی و غیر قابل پیش بینی است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of