جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی :

سه هزار و ۸۸ مورد خدمات جانبی حفاری به شرکت های بهره بردار نفتی ارائه شد

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی از ارایه سه هزار و ۸۸ مورد خدمات جانبی در نیمه نخست سال جاری به شرکت های نفتی در مناطق خشکی و دریایی کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران مهران مکوندی روز دوشنبه (۱۵ مهرماه) در تشریح فعالیت های این بخش از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه گفت: این خدمات از سوی متخصصان و کارکنان سختکوش شرکت در مدیریت های خدمات فنی و خدمات ویژه حفاری به شرکت های متقاضی و مدیریت های عملیات حفاری ارایه شده است.

وی افزود: خدمات جانبی صنعت حفاری افزون بر ۲۰ سرویس تخصصی است که از جمله آنها می توان به عملیات حفاری جهت دار و افقی، حفاری با هوا، حفاری فروتعادلی، نمودارگیری سطحی و درون چاهی، چاه پیمایی، اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمانکاری، تزریق پذیری، لوله مغزی سیار، آزمایش چاه با ساق مته، نصب آویزه، آزمایش بهره دهی چاه و لوله گذاری چاه اشاره داشت.

مکوندی با بیان اینکه هرکدام از این خدمات تکنیک و کاربردی خاصی در عملیات حفر و تکمیل چاه دارد، اظهار کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۸۲ متر حفاری جهت دار و افقی و ۲۲۲ متر مغزه گیری بر روی ۳۴ حفره ، ۲۳۵ عملیات نمودارگیری سطحی، ۲۳۶ نمودارگیری درون چاهی و ۱۷۲ عملیات چاه پیمایی در حوزه مدیریت خدمات ویژه حفاری محقق گردید.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: اجرای ۴۶ مورد اسیدکاری گسترده و ویژه، ۵۷۰ مورد سیمانکاری چاه ها، ۹۹۳ مورد تزریق پذیری، ۱۵۱ مورد عملیات لوله مغزی سیار، ۲۵۱ مورد آزمایش چاه با ساق مته، ۲۸ مورد نصب آویزه، ۵۰ مورد آزمایش بهره دهی چاه و ۲۷۳ مورد لوله گذاری چاه در مدت پیش گفته با موفقیت در مدیریت خدمات فنی حفاری شرکت صورت پذیرفت.

وی در پیوند با این مطلب توضیح داد: برنامه ریزی و اجرای ۲۳ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری با هوا به متراژ دو هزار و ۱۲۶ متر و ۲۶ مورد عملیات کامل و ویژه حفاری به روش فروتعادلی (UBD ) به متراژ ۳۴۰ متر از دیگر خدمات تخصصی است که از افزایش نسبی در قیاس با مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.
مکوندی انجام عملیات حفاری چاه ها همسو با خدمات یکپارچه حفاری را از مزیت های منحصر بفرد شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد و افزود: این در حالی است که هر یک از خدمات در کشورهای دارای این فناوری توسط یک شرکت برنامه ریزی و اجرا می گردد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده توسعه فعالیت های این بخش در دستور کار می باشد و در این زمینه روزآمد نمودن تجهیزات و آموزش تخصصی کارکنان مورد تاکید می باشد.

وی گفت: همچنین استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های داخلی در خصوص ساخت قطعات و تجهیزات کاربردی در بخش های مختلف خدمات فنی و ویژه شرکت با هدف حمایت از تولیدات و تامین نیازها از منابع داخلی در سرفصل برنامه های شرکت قرار دارد.

مکوندی در ادامه با اشاره به پروژه های حفظ، نگهداشت و افزایش تولید شرکت ملی نفت ایران، افزود: شرکت ملی حفاری ایران در زمینه شرکت در مناقصه های پروژه های میدان محور به صورت علی الراس و مشارکتی حضور فعال داشته و هم اکنون دو پروژه در میادین نفت شهر و گچساران را با استقرار دکل و خدمات جانبی فنی و مهندسی مورد نیاز در دست اجرا دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of