جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

توسط ارتش؛

نصب پل ارتباطی عنافچه به ملاثانی فردا آغاز می‌شود

فرماندار شهرستان باوی گفت: عملیات نصب و راه‌اندازی دوباره پل ارتباطی دهستان عنافچه به شهر ملاثانی این شهرستان توسط ارتش از فردا یکشنبه آغاز می‌شود.

منوچهر ورناصری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: با دستور فرمانده کل ارتش برای نصب و راه اندازی مجدد پل شناور دهستان عنافچه به شهر ملاثانی دراین شهرستان که ۶ ماه گذشته براثر جاری شدن سیل در استان دچار آسیب جدی شده بود به منظور رفاه حال ساکنان این منطقه و سهولت تردد دانش‌آموزان، تلاش برای راه اندازی این پل شدت گرفته است.

وی گفت: امروز تعدادی از مهندسان و کارشناسانی از ارتش برای بازدید از منطقه و مکان‌یابی جهت نصب دوباره پل شناور حضور یافتند.

ورناصری با اشاره به اینکه فرمانداری آمادگی هرگونه همکاری با ارتش برای راه‌اندازی دوباره این پل را دارد، افزود: ۶ جوشکار از سوی فرمانداری برای تعمیر این پل شناور به کمک ارتش رفتند و از ۲ هفته گذشته کار تعمیر این پل ادامه دارد.

فرماندار شهرستان باوی اظهار داشت: ارتش برای نصب این پل درخواست تجهیزات داده است که فرمانداری تمام تجهیزات لازم را در اختیار ارتش قرار می‌دهد تا هر چه زودتر این پل نصب و راه اندازی شود.

ور ناصری ضمن عذرخواهی از مردم دهستان عنافچه که چندین ماه است برای تردد دچار مشکلات زیادی هستند ادامه داد: با مدیرکل راه و شهرسازی استان برای آغاز هر چه زودتر عملیات ساخت پل ثابت بین دهستان عنافچه و شهر ملاثانی صحبت کردم تا هر چه زودتر عملیات ساخت این پل آغاز شود.

بر اساس گزارش ایرنا پل ارتباطی دهستان عنافچه به شهر ملاثانی فروردین ماه امسال به دلیل جاری شدن سیل دچار آسیب و قطعات این پل شناور از یکدیگر جدا شد.

چندین بار این پل مورد ترمیم قرار گرفت اما در نهایت با غرق شدن قطعاتی از این پل راه ارتباطی مردم دهستان عنافچه به شهر ملاثانی این شهرستان قطع شد و مردم این منطقه ۶ ماه است که برای تردد از قایق استفاده می کنند.

با شروع فصل مدارس بسیاری از خانواده ها به دلیل نبود پل ارتباطی بین این دهستان با شهر ملاثانی و ترس از غرق شدن فرزندان خود مانع ادامه تحصیل آنان شدند.

در آبان ماه پارسال نیز این پل شناور به دلیل بالا آمدن سطح آب رودخانه کارون از هم جدا شد و مردم به مدت ۲ ماه برای تردد از قایق استفاده می کردند.

استاندار خوزستان نیز چند روز گذشته در جمع ساکنان روستای بکاویه یک از توابع بخش عنافچه شهرستان باوی بیان کرد: ساخت پل بخش عنافچه که ارتباط این بخش را با ملاثانی مرکز شهرستان باوی برقرار می‌کند ۲ ماه دیگر شروع می‌شود.

در چند روز اخیر عکس‌هایی از دانش‌آموزان این منطقه که با قایق به مدرسه می وند ، بازتاب وسیعی داشت و در پی آن فرمانده کل ارتش به فرمانده نیروی زمینی دستور راه اندازی و نصب دوباره هر چه زودتر این پل را داد.

باوی در سال ۸۹ به شهرستان تبدیل شد که دارای ۲ بخش مرکزی و ویس است و مرکز این شهرستان شهر ملاثانی است ،در دهستان عنافچه این شهرستان ۱۲ هزار نفر جمعیت در ۴۱ روستا زندگی می کنند.

رودخانه کارون از کنار دهستان عنافچه عبور می کند و این دهستان را از مرکز شهرستان باوی (شهر ملاثانی) جدا می کند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of