چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 24 April 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان:

برای تأمین سوخت خودروهای زائران اربعین حسینی نگرانی وجود ندارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: برای تأمین سوخت خودروهای زائران اربعین حسینی که از مرزهای شلمچه و چذابه تردد می کند، هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، غلامعباس بهرامی نیا در این خصوص اظهارداشت: تمهیدات لازم در خصوص ذخیره‌­سازی سوخت اندیشیده شده و تأمین سوخت خودرهای زائران اربعین حسینی حتی بیش از ظرفیت موردنیاز برنامه‌ریزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه نگرانی در خصوص تأمین سوخت خودرهای زائران اربعین حسینی که از مرزهای شلمچه و چذابه تردد می کند، وجود ندارد، افزود: علاوه بر تأمین سوخت خودروها، تأمین سوخت هوایی هلیکوپترهای امدادی و نظامی و تأمین گاز مایع مورد نیاز موکب‌ها برنامه‌ریزی و تأمین شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در هر ۲ مرز استان جایگاه سوخت مستقر خواهد شد و هیچ محدودیتی برای عرضه سوخت به خودروهای شخصی و اتوبوس های حمل و نقل وجود ندارد.

بهرامی نیا با بیان اذعان کرد: طبق گفته مدیران پالایشگاه آبادان، این پالایشگاه علاوه بر تأمین سوخت خودروها و مواکب مرز شلمچه، توانایی تأمین سوخت مورد نیاز در چذابه، مهران و خسروی را دارد. ‌

به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی تعداد زائرانی که امسال از مرزهای شلمچه و چذابه به کربلای معلی و نجف اشرف مشرف می شوند افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائرحسینی از گذرگاه مرزی چذابه و ۵۳۵هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از مرز بین المللی شلمچه به شهرهای مقدس عراق عزیمت کردند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of