جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

استاندار:

برای جمع‌آوری کل گازهای همراه نفت خوزستان ۳٫۵ میلیارد دلار نیاز است

استاندار خوزستان گفت: برای جمع‌آوری کل گازهای موجود در هوای استان ۳٫۵میلیارد دلار نیاز داریم، گفت: اگر مجتمع پتروشیمی امیرکبیر نیز در این کارها سهیم شود می‌تواند تامین خوراک خود را پایدار کند. در این زمینه فقط هلدینگ‌های خلیج فارس و مارون تا کنون مشارکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی امروز دوم مهرماه در حاشیه بازدید عضو تشخیص مصلحت نظام از مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در ماهشهر اظهار کرد: اکنون در حال تامین ۸۰۰ میلیون دلار برای هلیگدینگ خلیج فارس هستیم تا این هلدینگ از طریق پالایشگاه بیدبلند۲ خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی را تامین کند.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری کل گازهای موجود در هوای استان ۳٫۵میلیارد دلار نیاز داریم، افزود: اگر مجتمع پتروشیمی امیرکبیر نیز در این کارها سهیم شود می‌تواند تامین خوراک خود را پایدار کند. در این زمینه فقط هلدینگ‌های خلیج فارس و مارون تا کنون مشارکت کرده‌اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: اکنون نیز می‌توان با وزیر نفت مذاکره کرد تا سهمی از هلدینگ خلیج فارس را به عنوان خوراک مورد نیاز مجتمع پتروشیمی امیرکبیر به این مجموعه اختصاص داد.

شریعتی خطاب به مدیرعامل پتروشیمی امیرکبیر گفت: تلاش کنید تا در پروژه‌های جمع‌آوری فلرهای گازی استان مشارکت کنید تا علاوه بر تامین خوراک مورد نیاز خود، سهمی در بهبود شرایط زیست محیطی استان داشته باشید.

وی افزود: در این زمینه پیش از این کوتاهی شده است و علی رغم مذاکرات با وزیر و موافقت وی، مسولان پیشین پتروشیمی امیرکبیر از زیر بار این مسولیت شانه خالی کردند.

استاندار خوزستان گفت: آماده هستیم تا به هرشکلی که شده مشکل تامین خوراک مجتمع پتروشیمی امیرکبیر را حل کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of