پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان:

مطلوبیت میکروبی آب برخی شهرها، پایین‌ است

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: انتظار داریم مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع ۱۰۰ درصد باشد اما مشاهده می‌کنیم که وضعیت مطلوبیت میکروبی در برخی شهرها به ویژه منطقه شهری اندیکا پایین‌تر از میانگین استانی است.

به گزارش ایسنا ، ناصر ضیغمی در جلسه کارگروه بهداشت و درمان استان که امروز (۳۱ شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مواردی که هر ساله در خوزستان با آن مواجه هستیم، بروز بیماری‌های منتقله از آب و غذا است که در سال جاری با توجه به وقوع سیل، نگرانی در این زمینه بیشتر بود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص کنترل بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا، تصریح کرد: ارتقای سطح سواد سلامت عموم مردم و دانش‌آموزان و سطح دانش فنی پرسنل بهداشت و درمان، تقویت و گسترش هماهنگی بین‌بخشی با سازمان ذیربط در استان، تشدید و تقویت نظام مراقبت بیماری‌های منتقله از آب و غذا، تدارک داروهای مورد نیاز جهت مقابله با هر گونه اپیدمی بیماری، تشدید نظارت کارشناسان بهداشت و تامین آب آشامیدنی سالم و مواد غذایی، از اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به برنامه‌های کنترل بیماری‌های منتقله توسط ناقلین پس از سیلاب، گفت: تقویت نظام مراقبت بیماری سالک و تقویت نظام مراقبت بیماری مالاریا از اقدامات انجام شده در این خصوص است. در بحث کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام پس از سیلاب نیز تقویت نظام مراقبت حیوان‌گزیدگی و هاری، تقویت نظام مراقبت تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو و تقویت نظام مراقبت لپتوسپیروز از دیگر اقدامات در این راستا است.

ضیغمی با اشاره به وضعیت مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع شهری در پنج ماهه ابتدای سال جاری بیان کرد: انتظار داریم مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع ۱۰۰ درصد باشد اما مشاهده می‌کنیم که وضعیت مطلوبیت میکروبی در برخی شهرها به ویژه منطقه شهری اندیکا پایین‌تر از میانگین استانی است.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد: وضعیت کدورت آب نیز به اقدامات موثرتر و بهتری نیاز دارد. ماهشهر، حمیدیه، دشت‌آزادگان، کارون و هویزه در این زمینه شرایط نامساعدتری دارند.

وی با اشاره به وضعیت مطلوبیت کلرسنجی آب شبکه توزیع شهری در پنج ماهه نخست امسال، ادامه داد: وضعیت مطلوبیت کلرسنجی آب شبکه توزیع شهری در این مدت به ویژه در حمیدیه، دشت آزادگان، رامهرمز، غرب اهواز و اندیکا از میانگین استانی پایین‌تر بوده است و این مناطق نیاز به توجه بیشتری دارند.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: مطلوبیت میکروبی آب شبکه توزیع روستایی در این مدت به ویژه در شرق اهواز، غرب اهواز و هویزه کمتر از میانگین استانی است. همچنین مطلوبیت کلرسنجی آب توزیع روستایی در این مدت به ویژه در شرق اهواز، هویزه، غرب اهواز، کارون، رامهرمز و اندیکا پایین‌تر از میانگین استانی است.

ضیغمی با اشاره به وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی جوی‌های روباز در شهرهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در فصل تابستان تصریح کرد: مسجدسلیمان چه در بخش شهری و چه روستایی، شرایط مناسبی از لحاظ لایروبی و آهک‌پاشی ندارد. وضعیت لایروبی و آهک‌پاشی شهری و روستایی در دهدز و هفتکل نیز صفر است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of