جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

همزمان با هفته پژوهش؛

اولین جشنواره ملی دارایی‌های فکری و نوآوری بانوان در حوزه آب، برق و انرژی برگزار می‌شود

اولین جشنواره ملی، تخصصی «دارایی‌های فکری و نوآوری بانوان در حوزه آب، برق و انرژی» همزمان با هفته پژوهش سال جاری در پژوهشگاه نیرو برگزار می‌شود.

به‌گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، “ساره شفیعی” دبیر این جشنواره گفت: با توجه به نقش بسیار مهم مالکیت فکری به عنوان مهم‌ترین محور انتقال فناوری و تجاری سازی نتایج تحقیقات، در توسعه و ارتقای همه جانبه صنعت، بروز و بکارگیری این ظرفیت‌ها، می¬تواند نقش بسیار مهمی در اجرای موفق سیاست¬های اقتصاد مقاومتی و توسعه درون‌زا داشته باشد.

وی افزود: در این راستا ایفای نقش موثرتر بانوان در حوزه آب، برق و انرژی، ارتقای سطح علمی و مهارتی آنان و ایجاد ساختاری مناسب برای عرضه و تبادل دارایی‌های فکری در این حوزه ضروری است.

شفیعی با اشاره به محورهای فعالیت بانوان نوآور، مخترع و کارآفرین در حوزه آب، برق و انرژی جهت شرکت در این جشنواره گفت: داشتن گواهینامه های ثبت اختراع، طرح صنعتی و علامت تجاری (ملی و بین المللی)، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی منجر به تجاری‌سازی، تولید صنعتی محصولات و صادرات آنها، همکاری در عرصه بین المللی و ایفای نقش موثر در صنعت، همکاری در پروژه‌های تحقیقاتی و ایجاد ساز و کارهای موثر در صنعت، داشتن ایده‌های فناورانه و نوآورانه قابل کاربرد در صنعت، داشتن کتب و مقالات علمی در مجلات معتبر ملی و بین المللی، کارآفرینان و بانوان موسس شرکت‌های دانش بنیان و نوپا (استارت آپ) و برگزیدگان جشنواره‌های ملی و بین المللی و دارای تاییدیه‌های فنی از محورهای فعالیت بانوان در این جشنواره به‌شمار می‌آید.

تمامی بانوان نوآور، مخترع و کارآفرین در حوزه آب، برق و انرژی جهت معرفی فعالیت‌های خود در هر یک از محورهای فوق، می‌توانند فرم مربوطه (قابل دسترس در آدرس http://women.moe.gov.ir) را تا تاریخ ۲۷ شهریورماه سال جاری تکمیل و به دبیرخانه جشنواره به آدرس الکترونیکی WII@nri.ac.ir ارسال کنند. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۱۶۰۶۵۴۰ تماس بگیرند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of