چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ Wednesday 17 April 2024

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان :

وام‌های بانکی با بهره بالا نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه وام‌های بانکی با بهره بالا نمی‌توانند اشتغال ایجاد کنند گفت: بخشی از مشکلات حوزه اشتغال کشور به نحوه تسهیلات بانکی باز می‌گردد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد روز چهارشنبه در آیین تجلیل از تعاونی های برتر خوزستان در مجتمع فجر اهواز افزود: کشورهای موفق در حوزه اشتغال تسهیلات بانکی را بدون دریافت بهره پرداخت می کنند.

وی گرفتن بهره توسط بانک ها را دارای اشکال شرعی دانست و بیان کرد: دولت مانع گرفتن ربا توسط بانک ها شود زیرا علاوه بر مشکلات شرعی با این شیوه نمی توان به اشتغالزایی دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد گفت: تصور جوانان از اشتغال، استخدام در منصب های دولتی است و گویی به ایجاد مشاغل خرد و آزاد اعتقادی ندارند؛ جوانان باید غیر از تحصیلات دانشگاهی، به یادگیری تخصص نیز توجه کنند.

وی معرفی الگوهای موفق را در بین تعاونی های برتر یک راه موثر برای تبلیغات میان جوانان و خانواده های آنان دانست و افزود: تمام دستگاه ها از جمله صداوسیما مکلف هستند تا مطابق وظایف خود برای فرهنگ سازی در حوزه اشتغال تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه تحریم ها علیه نظام جمهوری اسلامی را برکت بیان کرد و گفت: ما موافق اعمال تحریم نیستیم اما کشورهای پیشرفته در شرایط سختی رشد کرده اند، باید مطابق فرمایشات رهبری به تولیدات داخل و نخبگان تکیه کنیم.

کاهش کیفیت محصولات صادراتی

وی با انتقاد از کاهش کیفیت برخی محصولات صادر شده به عراق افزود: صادرات برخی کالاها به کشور عراق به دلیل افت کیفیت محصولات کاهش یافته است،که با اعمال نظارت قوی تر و ارتقای کیفی محصولات شاهد پیشرفت های اقتصادی خواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد همچنین گفت: پرداخت به موقع مطالبات کارگری سبب جلوگیری از سوء استفاده دشمنان می شود زیرا آنها به دنبال فرصتی برای تحریک هستند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of