پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 18 April 2024

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان :

بهبود وضعیت اشتغال نیازمند احیای واحدهای راکد است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: برای کمک به وضعیت اشتغال باید با راه‌اندازی واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذار، واحدهای راکد و در تملک بانک را احیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، اخلاق محمدیان در حاشیه نمایشگاه هفته دولت و دومین نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال خوزستان در جمع خبرنگاران از افتتاح ۴۴ پروژه عمرانی در شهرک‌های صنعتی خبر داد و اظهار داشت: ۱۸ واحد تولیدی با اعتبار ۴ هزار و ۲۶۹ افتتاح شد که زمینه اشتغال ۵۰۱ نفر را در استان فراهم می‌کند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان افزود: به مناسبت هفته دولت سه تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی، سالن چندمنظوره صنعتی و شبکه برق شهرک شماره چهار اهواز با اعتباری بالغ‌بر ۲۴ میلیارد تومان افتتاح شد.

وی با بیان این‌که خوزستان برای سرمایه‌گذاران خارجی موردپسند است ادامه داد: در شرایط فعلی باوجود تحریم، جذب سرمایه‌گذار سخت شده است اما سال گذشته ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری اسمی در شهرک‌های صنعتی استان جذب‌شده است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان به ظرفیت‌های موجود برای احداث شهرک صنعتی جدید در شهرستان‌هایی مانند کارون اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی می‌توانند با ارائه طرح به سازمان صمت تسهیلات موردنیاز برای فعالیت خود را دریافت کنند.

وی در ادامه گفت: با کشورهای همسایه موضوع شهرک‌های مشترک را آغاز کردیم اما به دلیل نامشخص بودن قوانین نتیجه‌ای حاصل نشد اما پیگیری‌ها ادامه دارد.

محمدیان با اشاره به ناحیه صنعتی ۳۰ هکتاری شهرستان دشت آزادگان تصریح کرد: از شرکت‌هایی که قادر به صدور تولیدات باشند حمایت می‌شود. هدف ما ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت سرمایه‌گذاری است.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خوزستان به رشد مطلوب سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته مسیر رو به رشدی جهت جذب سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی طی شده و تلاش می‌شود که این روند ادامه داشته باشد.

وی با بیان این‌که وظیفه ما حمایت از تولید و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تولید ملی است خاطرنشان کرد: برای کمک به وضعیت اشتغال باید با راه‌اندازی واحدهای صنعتی و جذب سرمایه‌گذار، واحدهای راکد و در تملک بانک را احیا کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of