جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان :

۴۵ درصد جمعیت خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: بیش از ۲ میلیون نفر از جمعیت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که حدود ۴۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی خسروی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد جمعیت خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت است اظهار داشت: خوزستان جمعیتی بالغ‌ بر ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر دارد که بیش از ۲ میلیون و ۱۰۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: بیمه سلامت در بخش صندوق کارکنان دولت ۲۵۹ هزار نفر، صندوق بیمه‌ایرانیان ۱۸ هزار و ۹۰۰ نفر، بیمه سلامت همگانی ۳۹۴ هزار نفر، صندوق روستائیان یک‌ میلیون و ۳۴۱ هزار نفر و صندوق سایر اقشار به بیش از ۹۴ هزار نفر خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان درباره تعداد مؤسسات طرف قرارداد این بیمه در استان گفت: ۳۹۶ پزشک عمومی، ۳۸۲ پزشک متخصص، ۱۲ پزشک فوق تخصص، ۵۲۵ داروخانه، ۱۱۱ آزمایشگاه، ۱۵۳ مرکز توان‌بخشی، ۸۱ مرکز پرتو پزشکی، ۸۱ درمانگاه و ۵۳ بیمارستان با بیمه سلامت قرارداد داشته و به بیمه‌شدگان خدمات درمانی ارائه می‌کنند.

خسروی به جمعیت بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در خوزستان اشاره کرد و بیان داشت: حدود ۳ هزار و ۳۷۶ نفر در خوزستان کارت بیماری خاص دارند که در سال ۹۷ بیش از ۴۴ میلیارد تومان هزینه درمانی برای آن‌ها پرداخت‌شده است.

وی ادامه داد: تعداد بیماران خاص در خوزستان به تفکیک بیماری شامل هموفیلی ۲۵۸ نفر، تالاسمی ۹۸۷ نفر، دیالیز ۱۴۵۱ نفر و ام‌اس ۶۸۰ نفر است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از پرداخت ۶۱۰ میلیارد تومان بدهی به مؤسسات طرف قرارداد خبرداد و گفت: این رقم شامل پرداخت ۳۹۵ میلیارد تومان در بخش بستری و ۲۱۵ میلیارد تومان در بخش درمان سرپایی است.

خسروی تصریح کرد: خوشبختانه بدهی‌های بیمه سلامت به مراکز دولتی و داروخانه‌ها تا پایان خرداد و مراکز خصوص تا پایان اردیبهشت ۹۸ پرداخت‌شده که پس از دریافت و بررسی نسخه‌ها مابقی آن نیز براساس زمان‌بندی صورت گرفته پرداخت می‌شود.

وی از تشکیل ۱۰ هزار پرونده دارویی خبرداد و گفت: در سال ۹۷ بیش از ۸۶ میلیارد تومان در بخش دارویی هزینه شد که ۲۱ میلیارد تومان آن مربوط به بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیابت و ام‌اس بود.

مدیرکل بیمه سلامت به پروژه‌های ملی انجام‌شده اشاره کرد و افزود: پروژه استحقاق سنجی با رفع بیش از ۲۶۰ هزار همپوشانی، راه‌اندازی طرح بستری الکترونیک و اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیک در ۸ شهر استان با جمعیتی بالغ‌بر ۸۴۰ هزار بیمه‌شده، سه پروژه ملی بیمه سلامت در خوزستان است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of