پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

امام جمعه اهواز:

ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی می‌تواند به عنوان بهترین ظرفیت در فضای پیش آمده نقش‌آفرینی کند گفت: ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در حاشیه بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنا است که آمایش سرزمینی و پایش محیطی در خوزستان رخ دهد که تمام ظرفیت‌های استان پایش و رصد شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه امسال سال رونق تولید و مقام معظم رهبذی حداقل ۹ تا ۱۰ سال عنایت ویژه‌ای به اقتصاد مقاومتی دارند و در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم باید این موضوع بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان این‌که شرکت لوله‌سازی اهواز فضای بسیار خوبی در استان ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: از نمونه‌های الگوی موفقیت در استان خوزستان شرکت لوله‌سازی اهواز با برخورداری از ظرفیت بسیار خوب است.

وی با اشاره به این‌که ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است، عنوان کرد: علاوه بر بازدید از کارخانه‌های متعدد استان خوزستان، به دنبال آشنایی با ظرفیت تولید و برطرف کردن موانع پیش‌روی آنها در حد توان هستیم.

موسوی‌فرد با اشاره به این‌که یک سری موانع و مشکلات در شرکت لوله‌سازی اهواز وجود دارد، گفت: در گذشته بخشی از مواد اولیه این شرکت از خارج تهیه می‌شد و بخشی از فرآیند تولید توسط خارج از کشور اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه اهواز با بیان این‌که تمام مواد اولیه شرکت لوله‌سازی اهواز درون کشور تولید می‌شود، بیان کرد: این مسئله نمونه‌ای از شعار انقلاب اسلامی است که امام راحل فرمودند می‌توانیم. توجه بیشتری این مجموعه‌ها از انتظارات از مسئولان استانی و کشوری است.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت لوله‌سازی اهواز در خوزستان و اشتغال دو هزار نفر در این شرکت، خاطرنشان کرد: انتظار از مدیران این است که حداقل نیازهای درون استان در زمینه لوله و مسائل گوناگون را از این شرکت تأمین کنند.

موسوی‌فرد با بیان این‌که باید در تلاش برای قطع واردات از خارج از کشور در حدالامکان با توجه به ظرفیت‌ها باشیم اظهار داشت: به دنبال این هستیم که یکی از نیازهای جوانان امروزه و مطالبات مردم خوزستان که جویای کار و اشتغال هستند، تا زمان تحقق شعار سال «رونق تولید» موانع تولید به عنوان رقیب اصلی را از بین برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تأکید بر ضرورت بسته شدن تمامی مرزهای ایران اسلامی نسبت به تولیدات خارجی، ادامه داد: هنگامی که مشابه داخلی است نیازی به تولیدهای خارج از کشور نیست و محصولاتی که از درون استفاده می‌شود حداقل خودمان در داخل از آنها در استان استفاده کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of