پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

امید حاجتی تاکید کرد:

توسعه ورزش‌ همگانی خوزستان با ملاحظات فرهنگی و شرایط آب و هوایی

سرپرست جدید هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: باید بتوانیم با ملاحظات فرهنگی و شرایط آب و هوایی، زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه ورزش‌های همگانی را در خوزستان ایجاد کنیم.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، امید حاجتی، در مراسم تودیع رییس پیشین و معارفه سرپرست جدید هیات ورزش‌های همگانی استان که امروز در استانداری برگزار شد، اظهارکرد: جا دارد از اعتمادی به من شده است، تشکر کنم. ان‌شاءالله بتوانم در حوزه گسترش ورزش‌های همگانی و ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر در استان خوزستان، اقداماتی انجام دهم.

کاهش معضلات اجتماعی با پرداختن به ورزش همگانی

وی ادامه داد: اگر حوزه ورزش همگانی واقعا جدی گرفته شود و به صورت مستمر و بابرنامه به آن پرداخته شود، بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد. مانند مشکلاتی که هر روز به واسطه تغییر فرم زندگی ایجاد و منجر به بیماری‌هایی چون کبد چرب، فشار، قند خون و پوکی استخوان می‌شود که به واسطه ورزش می‌توان از هزینه‌های درمانی که به خانواده‌ها وارد می‌شود، کم کرد.

سرپرست جدید هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت: زمانی می‌توانیم یک جامعه موفق داشته باشیم که این جامعه از نظر روحی و روانی در یک نشاط اجتماعی بالا از نظر استانداردها قرار گرفته باشد. طبیعتا انجام ورزش در استان‌هایی مانند خوزستان که از شرایط آب و هوایی مناسب برخوردار نیست، مشکل‌تر می‌شود و فکر می‌کنم باید با هم‌فکری یکدیگر فکری اساسی برای ورزش همگانی در چند ماهی که استان دارای هوای گرم است، داشته باشیم.

گسترش ورزش‌های آبی در فصل گرم خوزستان

وی ادامه داد: شاید به دلیل مشکلات آب و هوایی نتوانیم خیلی به ورزش‌های همگانی بپردازیم ولی باید بتوانیم با برنامه‌ریزی، یکسری جایگزین‌ها را نظر بگیریم. از جمله این‌که شاید بتوانیم در حوزه گسترش ورزش‌های آبی اتفاقاتی را در خوزستان رقم بزنیم که در فصل گرم استان، امکان فعالیت ورزشی پرنشاط در فصل گرم خوزستان میسر شود. البته این‌ها در حد ایده است و همه باید کمک کنند تا بتوانیم ایده‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

حاجتی عنوان کرد: طبیعتا باید ورزش همگانی در تمام سطوح سنی و هر دو بخش آقایان و بانوان خیلی فعال و پرفروغ مشاهده ‌شود تا بتوانیم اهداف‌مان دست پیدا کنیم. پس در ابتدا لازم است در برنامه‌ریزی‌های‌مان تمام جامعه هدف استان از جمله نوع کار، گروه سنی و جنسی را مورد توجه قرار دهیم.

پرداختن بیشتر به ورزش بانوان

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم در حوزه ورزش بانوان نیز باید انرژی بیشتری بگذاریم زیرا به دلیل برخی محدودیت‌ها، بانوان نیازمند توجه بیشتر هستند. البته برای بخش ورزش همگانی بانوان زیرساخت‌هایی فراهم شد که عملا مورد استفاده نیست. پارک بانوان چند سال است که همچنان بدون استفاده مانده است و شاید فرهنگ جامعه ما به گونه‌ای است که این زیر ساخت قابلیت استفاده ندارد.

توسعه ورزش همگانی با ملاحظات فرهنگی و شرایط آب و هوایی

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی خوزستان گفت:‌ همچنین باید با ملاحظات فرهنگی و شرایط آب و هوایی بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز را برای توسعه ورزش‌های همگانی ایجاد کنیم. یکی از موضوعاتی که فکر می‌کنم می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کند، بحث جاده‌های سلامت است، ضمن این‌که باید ورزش محلات که کمتر به آن پرداخته شده است نیز مورد توجه قرار بگیرد. باید در محلات مختلف زمین‌هایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم برنامه‌های مختلفی را در محلات داشته باشیم. همچنین باید برگزاری مسابقات محلات که نشاط‌آور است هم مدنظر باشد. کار در حوزه گسترش زمین‌های ورزش محلات را جدی آغاز خواهیم کرد.

ایجاد جامعه سالم و با نشاط، رسالت اصلی‌ ورزش‌های همگانی

همچنین حاجتی در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌هایش برای هیات ورزش‌های همگانی استان، اظهار کرد: در واقع رسالت اصلی‌ ورزش‌های همگانی ایجاد یک جامعه سالم و با نشاط است و طبیعتا بر اساس همین وظیفه در استان خوزستان برنامه‌ریزی‌هایی برای گسترش ورزش و فرهنگ ورزش انجام خواهیم داد و طبیعتا نیازمند ایجاد یکسری زیرساخت‌های ورزشی نظیر زمین‌های ورزش محلات، مسیرهای دوچرخه‌سواری و توسعه جاده‌های سلامت هستیم.

وی افزود: همچنین باید یکسری برنامه‌های مستمر ورزشی در نظر گرفته شود تا خانواده‌ها مانند سایر اقدامات روزمره به امر ورزش بپردازند. امیدواریم با ایجاد شرایط لازم، ورزش مستمر و روزانه وارد خانواده‌های خوزستانی شود و بتوانیم به داشتن یک جامعه سالم و به دور از بیماری‌ها کمک کنیم.

استفاده از ظرفیت هیات‌ها و سازمان‌های مردم نهاد در اجرای برنامه‌های ورزش همگانی

سرپرست هیات ورزش‌های همگانی خوزستان با بیان این‌که یکی از حوزه‌هایی که باید توجه ویژه‌تری به آن شود، ورزش بانوان است، گفت: طبیعتا در برنامه‌ریزی‌های‌مان گسترش ورزش بانوان مدنظر خواهد بود. حتما در اجرای برنامه‌های‌مان از دو ظرفیت استفاده خواهیم کرد؛ یکی سایر هیات‌های ورزشی که دارای ظرفیت‌های زیرساختی بسیار خوبی هستند و دیگر مشارکت با سازمان‌های مردم‌نهاد است تا در کنار توسعه امر ورزش به یکسری فرهنگ‌سازی‌های عمومی که برای داشتن یک جامعه سالم به آن نیازمند هستیم نیز پرداخته شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of