شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

همکاری قرارگاه خاتم با شهرداری اهواز برای احداث پروژه های عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث سه پروژه عمرانی با شهرداری اهواز همکاری می کند.

به گزارش ایرنا محمد صفری روز سه شنبه در هشتاد و ششمین نشست علنی شورای شهر اهواز در صحن این شورا درخصوص لایحه خارج از دستورکار طراحی و ساخت پروژه های عمرانی شهر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء افزود: صبح امروز با حضور فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء، استاندار خوزستان و شهردار اهواز تفاهم نامه ساخت سه پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری، تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه و یک مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی برای خانواده کارکنان شهرداری منعقد شد.

وی با اشاره به اینکه ساخت تقاطع های غیر همسطح میدان جمهوری و دانشگاه جزء مصوبات طرح جامع شورای ترافیک اهواز است گفت: تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری به صورت زیرگذر و روگذر می باشد و در میدان دانشگاه یک روگذر و ۲ چپ گرد ساخته می شود که تکمیل کننده رینگ های پل پنجم خواهند بود.

صفری بیان کرد: با ساخت این تقاطع ها مشکل گره ترافیکی این مناطق تاحدود زیادی حل می شود و تنها نیاز به ساخت یک تقاطع غیر همسطح در میدان لوله سازی است اما درحال حاضر شرایط میدان لوله سازی مانند میدان دانشگاه و جمهوری بحرانی نیست.

وی افزود: تفاهم نامه سه پروژه دیگر نیز بسته شد تا در صورت آمادگی شهرداری و وجود منابع مالی به عنوان اولویت های بعدی در اهواز ساخته شود، یکی از پروژه ها شامل تقاطع غیر همسطح حدفاصل پل هشتم تا انتهای خیابان تخت سلیمان است.

معاون شهردار اهواز گفت: ۲ طبقه کردن مسیر مصلی تا فلکه پادادشهر از دیگر پروژه ها است که به این منظور باید سه تقاطع در چهار راه سلمان فارسی، اتوبان آیت الله بهبهانی و چهار راه زند ساخته شود که البته به دلیل پر هزینه بودن جزء اولویت های بعدی شهرداری اهواز است.

لزوم عدم بروز مشکل در پروژه های درحال ساخت

رییس شورای شهر اهواز در این خصوص گفت: قرارگاه خاتم الانبیاء باید خود این پروژه ها را انجام دهد و آنها را به پیمانکارانی خارج از مجموعه نسپارد، ضمن اینکه جزییات این مصوبه باید در کمیسیون عمرانی مورد بررسی قرار گیرد.

عبدالزهرا سنواتی افزود: از دیگر شروط موافقت اعضای شورای شهر با این تفاهم نامه عدم بروز مشکل در سایر پروژه های فعال سطح شهر است.

صفری در پاسخ گفت: اعتبار این پروژه ها از محل املاک شهرداری است و به دلیل اینکه به صورت نقدی مبلغی را هزینه نمی کنیم مشکلی در اجرای سایر پروژه ها ایجاد نمی شود.

یکی دیگر از دستورکارهای این جلسه شورا معرفی ۲ عضو شورا برای عضویت در کمیته تهاتر بخشی از بدهی ها و مطالبات شهرداری با دستگاه های دولتی بود که محمدهادی قنوات و سید محسن موسوی زاده از سوی اعضاء انتخاب شدند.

تهاتر اموال شهرداری، زمینه ساز ایجاد فساد

نایب رییس شورای شهر اهواز در این خصوص گفت: با انتخاب این ۲ عضو به عنوان نماینده شورای شهر موافق هستم اما با مساله تهاتر اموال شهرداری مخالف هستم زیرا زمینه فساد را ایجاد می کند.

مهران باباپور افزود: در این صورت پیمانکاران با رایزنی برخی پروژه ها را می گیرند و به جای مطالبات، اموال شهرداری را بر می دارند.

از دیگر لوایح دستور کار هشتاد و ششمین نشست علنی شورای شهر اهواز مساعدت به زلزله زدگان مسجدسلیمان بود که در نهایت اعضاء با کمک ۲هزار میلیارد ریالی موافقت کردند.

رییس شورای شهر اهواز در این خصوص گفت: در زمان سیل بسیاری از مردم از استان های مختلف به مردم خوزستان کمک کردند، حال با بروز واقعه زلزله مسجدسلیمان در صدد هستیم تا ما نیز سهمی در جبران خسارت ها داشته باشیم.

اصلاح بندهایی از قراردادهایی با موضوعات ” عملیات نگهداری فضای سبز” و “واگذاری امور خدمات شهری” در مناطق هشتگانه شهرداری اهواز از دیگر دستور کارهای این جلسات بود.

موضوع پرداخت حق الجلسات اعضای شورا برای جلساتی که خارج از شورا برگزار می شوند، از دستور کار خارج شد همچنین اعضای شورای شهر به ۲ لایحه خارج از دستورکار حذف تبصره ۵۱ بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری و انتخاب موسسه حسابرسی رای دادند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of