پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

تذکر نماینده اهواز در مورد گمرک و خودروهای اروندی

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: قانون مصوب جدید در مورد خودروهای اروندی، ۲۷۳ خانواده را گرفتار کرده است. به‌رغم انجام تمام تشریفات اداری، خودروهای آن‌ها در داخل گمرگ هنوز شماره‌گذاری نشده‌اند.

به گزارش ایسنا، علی ساری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر کشور گفت: قانون جدید مصوب در تاریخ نهم بهمن ماه سال ۹۶ برای ماشین‌های اروندی، ۲۷۳ خانواده را گرفتار کرده است. علی رغم انجام تمام تشریفات اداری، خودروهای آن‌ها در داخل گمرگ هنوز شماره‌گذاری نشده‌اند.

وی خطاب به وزیر بهداشت و درمان تاکید کرد: در منطقه فرهنگ‌شهر اهواز،‌ پشت ساختمان سازمان تامین اجتماعی، زمینی وجود دارد که متعلق به دانشگاه جندی شاپوراست. این زمین متروکه بوده وهم‌اکنون سبب تجمع افراد بزهکار شده است و واقعا مخاطرات زیادی برای اهالی این منطقه ایجاد کرده است. مکاتبات مربوطه با دانشگاه انجام شده ولی متاسفانه به این موضوع رسیدگی نمی‌شود.

ساری در پایان خطاب به وزیر کشور در خصوص مسئله پسماند در شهرهای جنوبی گفت: میزان پسماند در شهرهای اهواز، کارون، باوی و حمدیدیه افزایش پیدا کرده است. از سمت وزارت کشور مکاتباتی با استانداری شکل گرفته اما تا الان هیچ گونه گزارشی از سمت وزارت کشور و نحوه حل این موضوع ارسال نشده است.

ساری در تذکری شفاهی در تاریخ ۳۰ تیر ماه در خصوص خودروهای اروندی خطاب به وزیر اقتصاد گفته بود: تعدادی از همشهریان من اقدام به خرید خودرو اروندی کردند. بعدا بخشنامه‌ای آمده و این عزیزان را ۱۰ ماه گرفتار کرده است. خودروهای آن‌ها در گمرک‌های ما موجود است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of