جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

شهردار اهواز :

بخش اعظمی از مشکلات خدمات شهری ارتباطی با بودجه ندارند

شهردار اهواز گفت : بخش اعظمی از مشکلات خدمات شهری هیچ ارتباطی با بودجه ندارند و با نظارت، دقت و مدیریت برطرف می شود.

شهردار اهواز در نشست بررسی و ارزیابی نگهداشت شهر اهواز تاکید کرد: بخش اعظمی از مشکلات خدمات شهری هیچ ارتباطی با بودجه ندارند و با نظارت، دقت و مدیریت برطرف می شود.
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این نشست که با حضور عالیپور معاون خدمات شهری و تنی چند از معاونین شهردار و مدیران مناطق و معاونین خدمات شهری و مسئولین نواحی برگزار شد، شاعری خطاب به حاضرین جلسه گفت: مجموعه حاضر پیشانی شهرداری هستند. بخش زیادی از نگاه مردم به شماست. عملکرد شما در واقع می تواند به نوعی عملکرد مدیریت شهری باشد که اگر خوب عمل شود رضایتمندی و اگر خدای ناکرده ضعیف عمل شود نارضایتی مردم را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: این ارزیابی ها باید از سوی معاونت خدمات شهری با حذف ایرادات تداوم داشته باشد و به صورت ماهیانه و پیوسته انجام شود. باید ستاد ویژه ارزیابی داشته باشیم. نتیجه این ارزش یابی ها هم از طریق اداره کل ارتباطات و امور بین الملل به رسانه ها اعلام شود. باید خودمان را نقد کنیم قبل از اینکه دیگران ما را نقد کنند. شاخص ها را هم اعلام کنیم. ممکن است شاخص ها اشکالاتی نیز داشته باشد که باید آنها را برطرف کرد.

شهردار اهواز یادآور شد: به زودی در سامانه شفافیت از سوی سازمان فاوا کلیه اطلاعات شهرداری از قبیل عملکردها، مناقصات، مزایدات و…درج خواهد شد. هیچ چیز پنهانی از مردم نداریم. در روز معارفه هم گفتم شهرداری اهواز و کلا شهرداری ها باید اتاق شیشه ای باشند.
شاعری ضمن ارزیابی برخی از نواقص عنوان شده اظهار کرد: بخش اعظمی از مشکلات و نواقص هیچ ارتباطی با بودجه و هزینه و ندارند و با نظارت، دقت و مدیریت برطرف می شود. این ارزیابی ها باید خروجی داشته باشند. نواقص نباید تکرار شوند.
وی تاکید کرد: برطرف نکردن این قبیل معضلات به هیچ عنوان توجیه ندارد. اگر این نواقص پس از ابلاغ ظرف مدت کوتاهی برطرف نشود مشخص است معاون خدمات شهری یا ناتوان است یا آنکه خدای ناکرده نمی خواهد کار انجام دهد.
شهردار اهواز تصریح کرد: هیچ مدیری در این دوره حاشیه امنیت نخواهد داشت. با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و تعارف هم با کسی نداریم. مردم از ما کار می خواهند و حق هم دارند.
موسی شاعری با تشکر از زحمات و تلاش های مجموعه خدمات شهری عنوان کرد: قبل از آنکه شهردار باشم خودم را همکار شما می دانم. برای نخستین مرتبه است که شورای شهر به شخصی از درون مجموعه اعتماد کرده است، پس بیایید با تلاش و غیرت و همت نتیجه این اعتماد را به درستی بدهیم و کاری کنیم که مردم تغییر را حس کنند.
وی با اشاره به لزوم دریافت و برطرف کردن سریع گزارشات مردمی گفت: در ساختار سامانه ۱۳۷ بازنگری خواهیم داشت. این سامانه باید تقویت شود. به جز آن راههای ارتباطی با مردم بیشتر می شود. مکانیسم دریافت گزارشات مردمی و ارسال به مرجع آن باید سریعتر و دقیق تر انجام شود.
شهردار اهواز با بیان اینکه با وضعیت مطلوب فاصله داریم، خاطرنشان کرد: مناطق و نواحی برتر در ارزشیابی ها، قطعاً دارای وضعیت مطلوب نیستند. بلکه به معنای برتر بودن در بین مناطق دیگر است و همه نواحی و مناطق باید جهت رسیدن به وضعیت مطلوب تلاش کنند. ضمن آنکه از نفرات برتر به صورت مادی و معنوی تجلیل می شود.
شاعری با ابراز تاسف از وضعیت نامناسب شهر اهواز در زمینه های مختلف بیان کرد: با توجه حجم مشکلات ادواری و ساختاری برطرف کردن آنها کار سختی است، اما باید بدانیم که هر خدمتی برای مردم در درجه اول از جانب خداوند بی پاسخ نیست و رضایتمندی و دعای خیر مردم نیز در درجه بعد با ما خواهد بود.
وی ادامه داد: اگر همه ما به شهرمان مانند خانه مان تعلق خاطر داشته باشیم هیچ کدام از این نواقص در شهر باقی نمی ماند. همان گونه که کوچکترین نقص را در خانه خود تحمل نمی کنیم، باید همین دید را نسبت به شهر و محدوده ی استحفاظی خود داشته باشیم.
شهردار اهواز در پایان وعده داد: دغدغه های معیشتی و رفاهی پرسنل خدوم شهرداری را درک می کنم. در این خصوص در حال پیگیری هایی هستیم که به امید خدا تا پایان سال نتیجه آن را خواهید دید.
در پایان این مراسم از سوی شهردار اهواز لوح تقدیر به مناطق و نواحی برتر در زمینه خدمات شهری اعطا شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of