پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر :

واردات خودرو از بندر خرمشهر ۴ درصد افزایش یافت

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال تا به امروز یک هزار و ۲۵ دستگاه خودرو از طریق بندر خرمشهر به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

ورالله اسعدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرمشهر، با اشاره به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۰۷ هزار و ۷۴۰ تن انواع کالا در خرمشهر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: همچنین در بخش صادرات با بارگیری ۵۷۱ هزار و ۴۶۲ تن کالا رشد ۵۶ درصدی را شاهد هستیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز یک هزار و ۲۵ دستگاه خودرو از طریق بندر خرمشهر به کشور وارد شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی به بهره‌مندی این بندر از سیستم حمل‌ونقل چندوجهی اشاره کرد و گفت: پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر در گام نخست ظرفیت جابجایی حداقل ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با ۵ رام قطار باری را دارد.

اسعدی ادامه داد: خط راه‌آهن بندر خرمشهر با ۲٫۲ کیلومتر طول و ۷ هکتار محوطه بارانداز مجهز به سیستم باسکول دینامیکی باقابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد اکنون به شبکه ریلی سراسری راه‌آهن متصل بوده و این بندر را به یکی از مهم‌ترین بنادر کشور در حوزه صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج‌فارس تبدیل کرده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر به پهلو گرفتن ۸۵ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر اشاره و عنوان کرد: برای تخلیه این شناورها بیش از ۳۴ هزار و ۷۵۳ دستگاه کامیون به‌کارگیری شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of