شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

شهردار اهواز :

نیروهای حراستی برای نگهداری از اماکن و تجهیزات نداریم

موسی شاعری گفت: در بخش‌های مختلف با سرقت تجهیزات عمومی شهرداری مواجه هستیم و در سایت صفیره شاهد آتش‌سوزی بوده‌ایم و این در حالی است که نیروهای حراستی برای نگهداری از اماکن و تجهیزات نداریم.

به گزارش ایسنا ، موسی شاعری در جلسه شورای ترافیک که در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم در خصوص تامین تجهیزات پلیس راهور از سوی شهرداری اظهار کرد: نکته اساسی در این زمینه این است که حقوق شهرداری دریافت نشده است. ما خواهان رفع مشکلات پلیس راهور هستیم تا در کنار هم به بهبود روند کارها کمک کنیم و شاهد نتایج اثربخش باشیم.
وی افزود: واقعیت امر این است که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم. امروز در شهری، مدیریت شهری می‌کنیم که گره‌های اساسی و ریشه‌ای در آن وجود دارد. به طور مثال متروی اهواز دچار چالش‌هایی است که حل آن خارج از توان استانی است. البته این مشکلات از گذشته به ما ارث رسیده است.
شاعری تصریح کرد: همچنین بخش‌های مختلف دیگر دچار مشکل هستند. در سال‌های گذشته تا حد توان در حوزه حمل و نقل کمک کردیم و تجهیزات ترافیکی زیادی خریداری و نصب شده است.
وی ادامه داد: به طور مثال برای ساختمان مرکز کنترل ترافیک، یک مکان جدید معین شده و بودجه به آن اختصاص دادیم و در حال تجهیز و تکمیل آن هستیم.
شهردار اهواز گفت: تا زمانی که حقوق قانونی شهرداری به ما تعلق نگیرد حل همه مشکلات پلیس در توان شهرداری نیست. سال گذشته تنها ۶۰ درصد بودجه شهرداری تحقق پیدا کرده است و درآمدهای ما نیز بسیار کاهش یافته است.
شاعری افزود: در بخش‌های مختلف با سرقت تجهیزات عمومی شهرداری مواجه هستیم و در سایت صفیره شاهد آتش‌سوزی بوده‌ایم و این در حالی است که نیروهای حراستی برای نگهداری از اماکن و تجهیزات نداریم.

وی ادامه داد: همچنین در بحث خدمات شهری با کمبود ۶۰۰ نیروی پارکبان مواجه هستیم.  بخشی از فضای سبز اهواز نیز در سیل نابود شده و با کمبود نیرو در این زمینه نیز مواجه هستیم.

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of