جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

رئیس بهداشت غرب اهواز :

اعتیادآوری نیکوتین موجود در تنباکوها ۱۰ درصد بیشتر از هرویین است

رئیس بهداشت غرب اهواز با بیان اینکه میزان اعتیادآوری نیکوتینهای موجود در تنباکوها ۱۰ درصد نسبت به هرویین بالاتر است، گفت: انواع روانگردانها به اکثر تنباکوهای موجود در بازار افزوده شده و قلیان دروازه ای برای مواد مخدر شده است.

به گزارش ایسنا، مهرداد شریفی در مراسم معدوم سازی ۶ هزار قلیان که در پارک ساحلی کیانپارس برگزار شد، با اشاره به مضرات قلیان برای سلامتی اظهار کرد: متاسفانه برخی از مردم گمان می کنند که استعمال قلیان هیچ تاثیری در سلامتی ندارد، در صورتی که این تفکر اشتباه بزرگی است. یک بار قلیان کشیدن معادل مصرف ۵۰ تا ۷۰ نخ سیگار است.
وی افزود: اعتیادآوری نیکوتینهای موجود در تنباکوها ۱۰ درصد نسبت به هرویین بالاتر است. انواع روانگردانها به اکثر تنباکوهای موجود در بازار افزوده شده و قلیان دروازه ای برای مواد مخدر شده است.
شریفی با تشکر از اجراییات شهرداری و نیروی انتظامی برای جمع آوری قلیانها ادامه داد: امیدوارم مسئولین متوجه شوند که این نیروهای خدوم برای جمع آوری هر کدام از این قلیان ها چه توهینها و سختیهایی را به جان خریدند.
رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز با ابراز تاسف از دسترسی آسان به قلیان در سطح شهر ادامه داد: متاسفانه این معضل در حال فراگیر شدن است و شهرداری و مرکز بهداشت به تنهایی قادر به مقابله با آن نیستند. نیازمند عزمی راسخ از سوی کلیه دستگاهها اعم از سازمان صنعت و معدن، اتاق اصناف، دستگاه قضایی، روحانیت معظم، دستگاههای فرهنگی و رسانه ها برای مقابله با این معضل هستیم.

 

برچسب‌ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of