پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان:

دهه کرامت با حضور خادمان آستان قدس رضوی در خوزستان برگزار می‌شود

دیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: دهه کرامت با حضور کاروان نمادین خادمان حضرت معصومه (س) و خادمان امام رضا (ع) در خوزستان برگزار می‌شود.

محمد جوروند ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری ستاد برگزاری دوازدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید در دهه کرامت اظهار کرد: کاروان نمادین خادمان امام رضا (ع) چهارشنبه ۱۲ تیر ساعت ۱۹ به خوزستان و شهرستان خرمشهر وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به روایات مختلف مبنی بر ورود امام رضا (ع) به ایران از خوزستان این کاروان طی چند سال گذشته به صورت نمادین راه اندازی شده است.

دبیر ستاد دهه کرامت در خوزستان در مورد دیگر برنامه‌های این دهه از «شب شعر حرم تا حرم» نام برد و گفت: این شب شعر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱۹ شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

در ادامه این نشست خبری، مرتضی همت پور سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: هماهنگی برگزاری جشن‌های دهه کرامت کشور به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد واگذار شده که امسال در خوزستان علاوه بر برنامه‌های زیر سایه خورشید برنامه‌های متنوعی انجام می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: کاروان نمادین حضرت معصومه (س) به عنوان سفیران کریمه در روز پنجم دهه کرامت و همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) به خوزستان وارد می‌شوند.

همت پور با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به مردمی بودن این برنامه‌ها تشریح کرد: این برنامه‌های خاص در کنار برنامه‌های زیر سایه خورشید و کاملاً مردمی برگزار می‌شود و حضور ما بیشتر برای هماهنگی ادارات است.

وی، شعار محوری دهه کرامت را خدمت کریمانه و شعار اختصاصی را مهربانی به رسم اهل بیت اعلام و تأکید کرد: در نامه نگاری‌ها علاوه بر شعار سال ۹۸، شعارهای دهه کرامت نیز قید می‌شود.

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد خوزستان در پایان عنوان کرد: کاروان‌ها طی برگزاری جلساتی با نماینده ولی فقیه خوزستان و امام جمعه اهواز دیدار می‌کنند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of