چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ Wednesday 24 April 2024

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور، عنوان کرد؛

ساخت و نصب استابلاگ، روی سرریز های سد انحرافی حمیدیه

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری کرخه و شاوور، با اشاره به ابتکار متخصصان آن شرکت، از ساخت و نصب استابلاگ، روی سرریز های سد انحرافی حمیدیه خبر داد.

به گزارش تابا، مریم شمسایی با بیان این که سد انحرافی حمیدیه، شرایط را برای آبگیری کانال انتقال وصیله مهیا می کند گفت: این کانال تامین کننده آب شبکه آبیاری مدرن حمیدیه و شاخه کرخه نور با وسعت حدود ٣۵ هزار هکتار می باشد.

 

وی افزود: درصورت کاهش دبی جریان رودخانه کرخه، تراز سطح آب دریاچه سد حمیدیه دچار افت می گردد و باتوجه به قدمت و تغییر ساختار فیزیکی کانال وصیله، آبگیری به صورت کامل انجام نشده و تامین آب اراضی کشاورزی محدوده شبکه ها دچار مشکل می شوند.

 

شمسایی تصریح کرد: به منظور حل مشکل و افزایش تراز سطح آب در دریاچه سد حمیدیه، با ابتکار متخصصان شرکت کرخه و شاوور، ساخت و نصب استابلاگ های ویژه بر روی سرریز های این سد، در دستور کار شرکت قرار گرفت. در این راستا نیاز به ۱٩ دستگاه استابلاگ بوده که با تلاش همکاران و در یک اقدام ضربتی ٨ دستگاه از استابلاگ ها ساخته و نصب شده اند و بقیه آن، طی ۱۰ روز آینده ساخته خواهد شد.

 

شایان ذکر است که با نصب هشت دستگاه استابلاگ برروی سرریزهای سد، تراز سطح آب دریاچه بالاتر رفته و امکان آبگیری بهتر برای کانال وصیله فراهم شده است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of