جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

آیت الله موسوی‌جزایری:

انتخابات نباید تابع وعده‌های پوچ باشد

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مراجعه به افکار عمومی به وسیله انتخابات ابزار تعین جمهوریت است، گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی نباید تابع عکس‌های آنچنانی یا وعده‌های لغو و بریز و بپاش باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، دومین نشست تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باحضور آیت الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و زعیم حوزه‌های علمیه استان در مسجد اعظم اهواز برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که طلاب و روحانیون همانگونه که رسائل و مکاسب را از ته دل مباحثه می‌کنند بر روی بیانیه گام دوم انقلاب نیز متمرکز شوند، بیان کرد: امیدواریم‌ گام دوم انقلاب با طلوع خورشید عالم تاب منجی عالم بشریت منطبق شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشریح بیانیه گام دوم انقلاب از منظر کتاب و سنت در جلسه گذشته، خاطرنشان کرد: به دنبال پرداختن به جنبه فقهی، تاریخی و اجتماعی بیانیه گام‌ دوم انقلاب هستیم.

وی با ارزیابی نقش جوانان به عنوان موتور محرکه انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: انقلاب اسلامی یک شبه به نتیجه نرسیده و سیر تاریخی دارد. در مشروطیت و نهضت ملی کردن نفت تا برسد به انقلاب حضور نسل جوان موتور محرکه جامعه و این حضور در دفاع مقدس واضح‌تر بود.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این‌که خداوند وقتی از اصحاب جنگ می‌گوید از واژه “فتی” به معنی جوان استفاده می‌کند، گفت: پیامبر اکرم(ص) از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) به عنوان سرور جوانان اهل بهشت یاد می‌کند.

زعیم حوزه‌های علمیه استان خوزستان با بیان این‌که  در بیانیه گام دوم انقلاب از دو واژه انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی بسیار استفاده شده است، اظهار داشت: واژه انقلاب معانی مختلفی دارد، انقلاب باید در قالب خیزش عمومی باشد و در صورت منطقه‌ای بودن، مثل باقر خان سالار ملی و ستار خان سردار ملی بسیار خواهد بود و همچون این دو نفر تمنی و آرزو می‌کنند که ای کاش در مناطق دیگر کشور نیز قیام‌هایی صورت می‌گرفت تا فشار بر آنها کم می‌شد.

وی با بیان این‌که ملت ایران به دعوت امام راحل(ره) به انقلاب اسلامی پیوستند، یادآور شد: امام فرمود رژیم شاهنشاهی دیگر مشروعیت ندارد و بعد دستور فرمود به دو نفر از فضلای قم خدا رحمت شان کند آقایان شرعی و ربانی املشی که به اهواز بیایند و علما امضا کنند که ما شاه را از مقام سلطنت خلع کردیم که ما هم جزو امضا کنندگان بودیم.

آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این‌که مراجعه به افکار عمومی به وسیله انتخابات ابزار تعین جمهوریت است، تأکید کرد: انتخابات در جمهوری اسلامی نباید تابع عکس‌های آنچنانی یا وعده‌های لغو و بریز و بپاش باشد. انتخابات مد نظر و شایسته جمهوری اسلامی باید نزیه باشد.

وی یادآور شد: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به دوستان این موضوع را خاطر نشان کردیم که اصلا نیاز به زدن عکس و اینگونه تبلیغات متداول نیست که متاسفانه تبلیغات بر مبنای عکس و دیگر موارد نیز به این انتخابات مهم‌ نیز راه پیدا کرد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: باید از اینگونه تبلیغات برحذر بود و انتخاباتی متناسب با شان جمهوری اسلامی برگزار کرد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of