جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان:

بانک‌ها در پرداخت خسارات سیل همکاری نمی‌کنند

دیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان گفت: عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت خسارت به مناطق سیل‌زده سبب بروز نارضایتی در مردم و مسئولان دولتی شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیومرث حاجی‌زاده امروز در ششمین جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان بابیان اینکه دستورالعمل شیوه پرداخت خسارت به بانک‌ها ابلاغ‌شده اظهار داشت: با این‌وجود همچنان بانک‌ها در پرداخت خسارت به مردم سیل‌زده تأخیر دارند.

وی افزود: عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت خسارت به مناطق سیل‌زده سبب بروز نارضایتی در مردم و مسئولان دولتی شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده خوزستان در ادامه با اشاره به تسریع درروند تشکیل پرونده کشاورزان خسارت‌دیده در جهاد کشاورزی، عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باوجود افزایش سرعت در تشکیل پرونده برای خسارت دیدگان اما همچنان در پرداخت خسارات تعلل می‌کند و باید علت این موضوع هرچه سریع‌تر پیگیری شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران خوزستان تصریح کرد: اکنون اولویت ما در مناطق سیل‌زده تخلیه زمین‌های کشاورزی از آب و آماده‌سازی آن‌ها برای کشت است اما این موضوع نباید در پرداخت خسارت به خانه‌های شهری و روستایی اثر بگذارد.

وی در خصوص تخلیه آب از زمین‌های کشاورزی دشت آزادگان گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار هکتار از زمین‌های دشت آزادگان و ۳۲ هزار هکتار از زمین‌های هویزه تخلیه‌شده و در حال آماده‌سازی برای کشت هستند.

خسارت تولیدکنندگان صنعتی پرداخت شود

نورالله حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز در این جلسه با اشاره به خسارت‌های واردشده به واحدهای تولیدی گفت: در سیل اخیر برخی از واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شماره ۲ اهواز به‌صورت مستقیم دچار خسارت شده و واحدهای دیگر نیز به سبب مسدود شدن راه ارتباطی خسارت‌های دیگری را متحمل شدند.

وی افزود: واحدهای تولیدی که به سبب مسدود شدن راه ارتباطی و عدم امکان فعالیت دچار خسارت شدند نیز باید در نظر گرفته شوند.

حسن‌زاده ادامه داد: اکنون میزان خسارت واردشده به واحدهایی که به‌صورت مستقیم آسیب‌دیده‌اند برآورد شده اما در خصوص شرکت‌هایی که به سبب مشکلات دسترسی و عدم تولید به شکل غیرمستقیم آسیب‌دیده‌اند هنوز برآوردی صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بابیان اینکه میزان خسارت واردشده به اماکن حوزه میراث فرهنگی با واقعیت متفاوت است، عنوان کرد: واحدهایی که در حوزه میراث فرهنگی خسارت دیدند باید از سوی این مجموعه میزان خسارت‌ها اعلام شود زیرا آمار اعلام‌شده با واقعیت‌ها اندکی متفاوت بوده است.

۵۰ درصد خسارت سیل خوزستان به اهواز وارد شد

جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز نیز در این جلسه بابیان اینکه اهواز پس از سیلاب به حال خود رهاشده، گفت: اهواز حدود ۵۰ درصد خسارت سیل خوزستان را متحمل شده و انتظار می‌رود اعتبارات بازسازی بر اساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته پرداخت شود.

وی افزود: در بخش کارون و اسماعیلیه اهواز حدود ۱۲ کیلومتر سیل بند از بین رفته و در بامدژ نیز بیش از ۲۰ کیلومتر سیل بند تخریب‌شده است.

عالمی نیسی ادامه داد: متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در خصوص بازسازی و ترمیم این سیل بندها صورت نگرفته و تا آغاز بارش‌ها نیز کمتر از ۴ ماه زمان باقی‌مانده است.

فرماندار اهواز تصریح کرد: در حادثه سیل در مدت‌زمان کوتاهی بیش از ۲۰۰ کیلومتر سیل بند احداث و ترمیم شد اکنون نیز اگر اعتبارات لازم تأمین شود کار احداث سیل بندها را در تابستان به پایان می‌رسانیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of