پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ Thursday 25 April 2024

الماسی در تشریح نشست امروز کمیسیون انرژی مجلس:

ادارات آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: با توجه به اینکه در یک استان یا شهرستان چندین اداره آب و فاضلاب روستایی، شهری، منطقه‌ای و… وجود دارد دولت تصمیم به کوچک‌سازی این ادارات و تعیین‌تکلیف اموال آن‌ها دارد.

سکینه الماسی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه امروز(۲ تیرماه) کمیسیون انرژی مجلس به بررسی “لایحه یک شوری نحوه واگذاری اموال تاسیسات ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب”، باحضور مسئولان و کارشناسان وزارت نیرو و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی اشاره کرد.

دولت تصمیم به کوچک‌سازی ادارات آب و فاضلاب گرفته است

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در توضیح لایحه نحوه واگذاری اموال، تاسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب، افزود: با توجه به اینکه در یک استان یا شهرستان چندین اداره آب و فاضلاب روستایی، شهری، منطقه‌ای و… وجود دارد دولت تصمیم به کوچک‌سازی این ادارات و تعیین‌تکلیف اموال آن‌ها و ادغام این ادارات و اموال‌شان تحت مجموعه آب منطقه‌ای را گرفته است.

وی مطرح کرد: این لایحه با تنها یک ماده واحده، به دنبال آن است که به دولت اجازه داده شود؛ مالکیت اموال، تاسیسات، ماشین‌آلات و هرگونه مالکیت مربوط به تاسیسات آب و فاضلاب قبل یا بعد از تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب واگذار شود.

ادارات آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند

الماسی با اشاره به اینکه مطابق این لایحه آب و فاضلاب‌های شهری، روستای و منطقه‌ای ادغام می‌شوند، اضافه کرد: تفکیک سهم اموال ادارات آب و فاضلاب روستایی از شهری نیز باتوجه به مسئله واگذاری و تجمیع آن‌ها سخت شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد؛ باتوجه به ایرادات وارده، دولت و مرکز پژوهش‌ها پس از انجام بررسی‌های بیشتر، به نتیجه مشترک رسیده و متن جدید را در کمیسیون انرژی ارائه دهند.

 

برچسب‌ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of