پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

اکبر ترکی:

جذب آلاینده‌ها توسط گندم و برنج از علل ابتلا به بیماری ام اس است

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس گفت :جذب آلاینده‌ها همچون فلزات سنگین توسط گندم و برنج از طریق آب و خاک می‌تواند از علل ابتلا به بیماری ام اس در افراد شود.

اکبر ترکی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، با تایید این خبر که آمار ام اس رو به افزایش است در  بیان علل آن، گفت: بر اساس مطالعاتی که در این مورد صورت گرفته است، عوامل محیطی همچون وجود آلاینده‌ها و فلزات سنگین در آب و خاک می‌تواند نقش اثرگذاری در تشدید ام اس داشته باشد، ضمن اینکه افزایش آمار مبتلایان به این بیماری نشان می‌دهد که به دلیل رشد علم تشخیص آن سریعتر و دقیق‌تر صورت می‌گیرد.

تشخیص به موقع یکی دیگر از عوامل رشد آمار مبتلایان به ام اس است

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس دهم، ادامه داد: هم‌اکنون قبل از اینکه علائم ابتلا به بیماری ام اس تظاهر پیدا کند، از طریق غربالگری می‌توان آن را به سرعت تشخیص داده و درمان این بیماری را زودتر از آن که بیمار با مشکلات ناشی ازاین بیماری مواجه کند، آغاز کرد.

وی تصریح کرد: البته زندگی مدرنیته و استفاده از ابزار تکنولوژی می‌تواند از دیگر عوامل رشد آمار مبتلایان به ام اس باشد، ضمن اینکه مشکلات زیست محیطی کنونی نیز بر گسترش این مشکل دامن زده است.

مصرف برنج و گندم می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به بیماری ام اس باشد

ترکی خاطرنشان کرد: جذب آلاینده‌ها همچون فلزات سنگین توسط گندم و برنج از طریق آب و خاک می‌تواند از علل ابتلا به بیماری ام اس در افراد شود، کما اینکه در برخی مناطق این امر به طور کامل مشهود بوده و افراد بعد از مصرف مواد غذایی همچون گندم و برنج که در مجاورت این نوع آلاینده‌ها رشد کرده‌اند، به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: این نکته را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که مشکلات روحی و استرس باعث تشدید هر نوع بیماری می‌شود و بیماری ام اس نیز از این امر مستثنی نیست و چه بسا اینکه استرس نقش غیرقابل انکاری در رشد این بیماری دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: البته بر اساس آمار می‌توان این موضوع را تایید کرد که جنسیت نیز نقش موثری در ابتلا به بیماری ام اس داشته، کما اینکه زنان بیشتر از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند

 

برچسب‌ها:

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of