شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

انجام سه هزار بازرسی از بازار خوزستان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: سه هزار بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی استان از آغاز طرح نوروزی (هشتم اسفند ماه) تاکنون انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری رکن۴ به نق از ایرنا نعمت اله بیرانوندی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۴۷۹ گشت بازرسی تشکیل شد که در این بازرسی‌ها ۸۳۱ واحد متخلف شناسایی شدند.

وی افزود: رویکرد تحولی دولت این است که تعزیرات حکومتی در کنار رسیدگی به پرونده‌های تخلف صنفی به طور میدانی نیز در بازرسی‌ها حضور داشته باشد.

بیرانوندی با بیان اینکه امسال حمایت بسیار خوبی از سوی دادستانی و فرمانداران برای نظارت بر بازار داشتیم، اظهارکرد: این طرح نظارتی تا چهار اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ امسال بازرسی از بازار به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز به طور همزمان در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به ورود ۲۵ هزار پرونده تخلف به این اداره کل در سال گذشته افزود: ۱۳۰ هزار واحد صنفی در استان وجود دارد که بازرسی از تمامی این واحدها ممکن نیست لذا مردم نیز باید کمک کنند و تخلفات را گزارش دهند.

وی درخصوص توزیع گوشت و مرغ منجمد در استان گفت: توزیع گوشت و مرغ منجمد تا زمان متعادل شدن قیمت‌ها در بازار ادامه دارد.

بیرانوندی اظهار کرد: سال گذشته با مردمی سازی یارانه‌ها نظارت با قوت بیشتری در بازار انجام شد که در این گشت‌ها ۳۰ هزار تن کالا همچون لاستیک، برنج، رب گوجه فرنگی و ماکارونی کشف و در بازار توزیع شد.

وی افزود: اقلام احتکار شده بعد از کشف بلافاصله در بازار توزیع می‌شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با بیان اینکه جریمه درج نکردن قیمت پنج برابر شده است، گفت: رییس شعبه نیز می‌تواند تا مواردی رقم جریمه را چند برابر کند به همین منظور بهتر است که کسبه درج قیمت کالا را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال جریمه از سوی این اداره کل وصول شده است، ادامه داد: در حال حاضر برخوردها به گونه‌ای است که انجام تخلف فرد مربوطه را دچار ضرر و زیان اقتصادی می‌کند.

بیرانوندی با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: این شعار تکلیف قانونی و شرعی برای مدیران است که باید برای تحقق آن نهایت تلاش خود را داشته باشند.

وی افزود: برای مهار تورم و رشد تولید، تعزیرات حکومتی نیز آمادگی حضور فعالانه دارد و مراکز اصلی تولیدی و توزیعی و کارخانجات در استان باید بیشتر مورد رصد و پایش قرار گیرند.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of