پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 18 April 2024

هایون یوسفی

مشکل آب اهواز تا پایان سال برطرف می‌شود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مردم بحث آب و فاضلاب است که با به سرانجام رساندن طرح آب‌رسانی غدیر توانستیم بخش عمده‌ای از آب شهر اهواز را تأمین و بخش دیگر آن را نیز تا پایان سال برطرف می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، همایون یوسفی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، بابیان اینکه حوزه رسانه یکی از ارکان اصلی توسعه است، اظهار داشت: رسانه‌ها بزرگ‌ترین و بالاترین دیده‌بان در کشورهای توسعه‌یافته هستند و اگر نظارت جامعه رسانه‌ای نباشد بسیاری از ارکان‌ به انحراف می‌روند.

وی افزود: کشور اکنون ازنظر بحث‌های سیاسی و اقتصادی در شرایط ویژه‌ای قرار دارد و شدت فشار تحریم‌ها در سه سال گذشته بی‌سابقه بوده اما این شرایط ویژه توسط مسئولان دولت و مجلس به‌درستی درک نشده است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما امیدواریم پیچ تاریخی که رهبر انقلاب فرمودند را توسط مردم و با رهنمودهای ولی‌فقیه طی کنیم و در این مسیر ایران قطعاً محکوم‌ به پیشرفت است.

یوسفی با بیان اینکه قطعاً مهم‌ترین استان ایران خوزستان است، گفت: اگر این استان توسعه یابد اثر آن در کشور نمود خواهد داشت و ضعف خوزستان نیز سبب ضعف کشور می‌شود.

وی درباره سرمایه‌گذاری در خوزستان، افزود: ما به سبب اینکه اقتصاد در کشورمان سیاسی و سیاست زده است، سرمایه‌گذاری‌ها در استان‌هایی اتفاق می‌افتد که نفوذ سیاسی بیشتری دارند و به استان‌هایی مانند خوزستان کمتر توجه می‌شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آینده سیاست، امنیت و اقتصاد کشور در خط جنوبی ایران به‌ ویژه در خوزستان رقم می‌خورد و باید توجه ویژه‌ای به خوزستان شود.

دوسوم مشکل ریز گردهای خوزستان برطرف شده

یوسفی در خصوص کاهش مشکل ریز گردها در خوزستان، عنوان کرد: در سال‌های گذشته بزرگ‌ترین مشکل مردم خوزستان بحث گرد و غبار بود و عده‌ای معتقد بودند که مردم استان باید با این شرایط سازگار شوند اما از سال ۹۵ طرحی را به همراه اساتید دانشگاه شهید چمران نوشتیم که براساس آن کانون‌های ریزگرد و فعال استان کنترل شوند.

وی ادامه داد: از اسفندماه همان سال پیگیری این طرح آغاز و تا به امروز حدود زیادی از مشکل ریز گردهای خوزستان برطرف شده است؛ امروز شدت گردوغبار در خوزستان از ۱۰ هزار واحد به ۳ هزار واحد رسیده که حدود دوسوم کاهش را نشان می‌دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اعتبار ریزگردها را توانستیم برای استان به تصویب برسانیم و هرساله نیز این کار را انجام می‌دهیم.

یوسفی درباره توجه به مراکز درمانی به‌ویژه بیمارستان‌ها در اهواز گفت: در ۴۶ سال گذشته هیچ بیمارستانی در اهواز ساخته نشده بود اما در ۳ سال گذشته حدود ۱۱ بیمارستان افتتاح و در حال ساخت هستند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال ۹۸ مشکل آب اهواز برطرف شود، افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات خوزستان بحث آب و فاضلاب بود و به سبب کمبود آب کارون هیچگونه استفاده خانگی از این آب نمی‌شود انجام داد اما با ادامه و به سرانجام رساندن پروژه طرح آب‌رسانی غدیر توانستیم بخش عمده‌ای از آب مردم شهر اهواز را تأمین کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص اعتبار ۲۹ هزار میلیارد تومانی برای بحث آب و فاضلاب به خوزستان گفت: از فروردین ۹۶ با ابلاغ هیئت دولت اعتباری بالغ‌بر ۲۹ هزار میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات آب، فاضلاب و برق اهواز اختصاص داده شد که با آن توانستیم تصفیه‌خانه شرق اهواز را راه‌اندازی و تصفیه‌خانه غرب اهواز را نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری برسانیم.

یوسفی ادامه داد: همچنین با استفاده از این اعتبار ۸۵ پروژه فاضلاب در شهرهای کارون، باوی و حمیدیه نیز در دست انجام است.

دخالتم در انتصابات حداقلی بود

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چه اندازه در انتصابات استان دخالت دارد، گفت: تأثیر دخالت‌های بنده در انتصابات حداقلی بوده و این‌گونه نیست که نمایندگان مدیران را انتخاب و انتصاب کنند.

وی ادامه داد: وزارت خانه‌ها برای انتخاب مدیران خود در استان‌ها سلسله مراتبی دارند و نمایندگان نمی‌توانند به‌ سادگی در این روند تداخلی ایجاد کنند.

یوسفی تأکید کرد: بنده کمترین دخالت را در خصوص انتصابات مدیران در حوزه انتخابیه خود داشتم و از این‌ پس نیز این مسیر را ادامه می‌دهم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of