سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ Tuesday 23 April 2024

بازدید بازرس کل ویژه خوزستان از سد مسجدسلیمان

بازرس کل ویژه خوزستان از سد مسجدسلیمان بازدید کرد‌.

به گزارش رکن ۴، آقاجری بازرس کل ویژه خوزستان پیرو بازرسی های بعمل آمده درخصوص برخی سدها و اعلام گزارشاتی مبنی بر وجود نقص در عملکرد سدها من جمله سد مسجدسلیمان، روز یکشنبه ۲۰ شهریور از این سد بازدید بعمل آورد.

بازرس کل ویژه خوزستان درخصوص آخرین وضعیت سد مسجدسلیمان اظهار کرد: با توجه به اهمیت سد مسجد سلیمان در تولید برق کشور و تاثیر مستقیم آن بر رژیم آبی خوزستان به ویژه آب شرب شهر مسجد سلیمان شرایط موجود سد به مرحله هشدار رسیده و نیاز به توجه جدی در سطح ملی می باشد.

آقاجری با بیان اینکه وزارت نیرو باید در تامین اعتبار لازم برای علاج بخشی سد مسجد سلیمان جدیت به خرج دهد و این کار را جزء اولویت های اساسی خود قرار دهد گفت: عدم پایدار سازی این سد می‌تواند خطر جدی برای پایین دست سد ، تولید برق کشور و برهم خوردن رژیم آبی استان باشد .

این مقام مسئول عنوان کرد: در سنوات گذشته تذکراتی نسبت به وضعیت پایداری این سد به سازمان آب و برق خوزستان داده شده و اقداماتی توسط این سازمان و وزارت نیرو صورت گرفته است ولی به هیچ وجه کافی نیست لذا این بازرسی کل در راستای وظیفه نظارتی خود ظرف هفته جاری اقدام به ارسال گزارش هشداری به وزارت نیرو، استانداری خوزستان خواهد کرد.

وی افزود: مسئولین استانی می بایست موضوع علاج بخشی سد مسجد سلیمان را جدی بگیرند و نسبت به تامین اعتبار لازم اقدام نمایند.

بازرس کل ویژه خوزستان گفت: این بازرسی کل به طور مستمر بر وضعیت علاج بخشی این سد نظارت داشته و با هر گونه ترک فعل برخورد جدی به عمل می اورد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of