جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان :

استقرار اتوبوس های ایرانی در مرز عراق جهت جابجایی زوار

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از استقرار اتوبوس های ایرانی در مرز عراق جهت جابجایی زوار ایرانی تا پارکینگ های عراق خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری رکن۴، سردار باقری جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج ) خوزستان شامگاه پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه ضمن عرض تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد : امروز در خصوص کمبود وسیله نقلیه که در عراق پیش آمد، دو جلسه در مرزهای شلمچه و چذابه به دستور استاندار خوزستان تشکیل شد .
سردار باقری عنوان کرد : استاندار خوزستان با مجموعه دست اندرکاران پایانه عراق هماهنگ کردند و بنا شد چنانچه بتوانیم اتوبوس یا هر وسیله نقلیه ای تهیه کنیم ، اجازه داده شود که از مرز عراق تا بصره محل پارکینگ های عراق، زائران را جابجا کنند که این اتفاق صورت پذیرفت .
این مقام مسئول گفت : با هماهنگی های انجام شده ۳۰ دستگاه اتوبوس که از شیراز آمده بودند آن طرف مرز قرار گرفتند و زائرین عزیز را به محل پارکینگ های عراق که فضای پذیرایی از مهمانان و اتوبوس های عراق بودند ، انتقال دادند.
وی افزود : از دیگر موضوعاتی که مجموعه سپاه پیگیری کرد، تهیه وسیله نقلیه بود که ۱۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر از امروز در پایانه چذابه استقرار پیدا کردندد و انشالله از روز شنبه به ۶۵ دستگاه اتوبوس خواهد رسید .
جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت : چنانچه مجوزهای لازم صادر شود اتوبوس های ایرانی آن سمت مرز تردد می کنند و تا بصره یا اگر امکان بود نقاط دیگر زائرین را برسانند .
سردار باقری اظهار کرد : تعداد ۹ دستگاه کفی لبه دار که مجوزهای خروج آنها صادره شده است ، فردا در مرز شلمچه قرار میگیرند و در جابجایی مسافرین در مرز عراق کمک خواهند کرد .
این مقام مسئول بیان کرد : حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور در مرز شلمچه با حضور استاندار خوزستان و دیگر دست اندرکاران خادمین زائرین اباعبدالله الحسین (ع) که با وضعیت مرز، تردد زوار و نحوه مدیریت خروج آشنا هستند از دیگر موضوعاتی بود که در جلسه امروز پیگیری های آن انجام شد .
وی افزود : یکی از مشکلات اصلی صدور مجوز برای اتوبوس های آن سوی مرز است که دکتر مخبر از رئیس کل نیروهای مسلح پیگیری کرده تا دستورات لازم برای تسهیل کار صادر شود و بتوان از از ظرفیت جوان سیر نیز در آن سوی مرز استفاده کرد .
جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت : استفاده از اتویوس ها در آن سوی مرز و انتقال زائرین عزیز به محل پارکینگ های عراق از بار تجمع زائرین در ورودی گیت های ایرانی کاست و وضعیت روانی صورت پذیرفت .
سردار باقری در پایان عنوان کرد: یکی از دلایل کسری وسایل نقلیه ، حجم مسافرانی است که در روزهای چهارشنبه تا جمعه برای خروج از مرز اقدام می کنند و از شنبه بار تردد کاسته خواهد شد و مشکلات کمتری در تردد زوار در مرز عراق خواهیم داشت .

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of