پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه ما در حوزه فرهنگ بسط عدالت فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از میراث شهدا برای رساندن پیام انقلاب استفاده کنیم گفت: نگاه دولت مردمی سیزدهم در حوزه فرهنگ، بسط عدالت فرهنگی است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در آیین گشایش خانه هنر مسجدسلیمان افزود: میراث شهدا در حوزه فرهنگ و هنر این است که از این ابزار برای رساندن پیام انقلاب اسلامی به نحو احسن استفاده کنیم و مسجدسلیمان با این قدمت تاریخی تمدنی و فرهنگی در این مسیر می‌تواند پیشرو باشد.

وی بیان کرد: معتقدیم همه نقاط ایران این استعداد را دارند که اگر شرایط را مهیا کنیم شاهد رشد و تعالی در فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

اسماعیلی گفت: دولت مردمی سیزدهم در سال نخست فعالیت خود تلاش کرد بخشی از این ماموریت عدالت را به نحو احسن پیش ببرد و برای اینکه پیشرفت اتفاق افتد باید حضور میدانی داشته باشیم، و این انگیزه را برای عمران و آبادانی صدچندان می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه این فکر در دولت سیزدهم به نقطه عمل رسیده و دولت در پایان سال اول، وقتی می‌خواهد صحبت کند، از یک کارنامه در بخش‌های مختلف سخن به میان می‌آورد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای خوزستان و مسجدسلیمان گفت: امیدواریم خانه هنر مسجد سلیمان منشا رشد و تعالی فرهنگی هنری در این شهرستان باشد.

وی اضافه کرد: مهم‌تر از زیرساخت‌ها ، منابع انسانی هستند که باید با نگاه متعالی در خدمت فرهنگ و هنر در تراز انقلاب اسلامی قرار بگیریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز باید مسیری را که شهدا برای ما باز کرده و به میراث گذاشتند، در بخش‌های مختلف آن را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم آنچه شایسته بزرگی و عظمت مردم این منطقه است انجام دهیم افزود: اقدامات شایسته دیگری هم در این شهرستان آغاز شده که ادامه پیدا خواهد کرد یا با این سفر آنها را شروع خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز از سفر خود به خوزستان، با حضور در مسجدسلیمان، خانه هنر این شهرستان را افتتاح کرد.

خانه هنر مسجد سلیمان با زیربنای یک هزار و ۷۰۰ مترمربع و اعتبار بیش از ۳۷ میلیارد ریال، دارای دارای سالن اجتماعات ۴۰۰ نفره، سالن جلسات، سرسرا ، اتاق‌های اداری و فرهنگی، نمازخانه، فضاهای خدماتی و بهداشتی است.

به گزارش ایرنا محمدمهدی اسماعیلی صبح روز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر ۲ روزه خود به خوزستان، وارد شهرستان شوش شد.دیدار با نماینده ولی فقیه در خوزستان، بازدید از حرم دانیال نبی(ع) و طرح توسعه ای آن در شهرستان شوش، بررسی وضعیت خدمت‌رسانی به زایران اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه، بازدید از موکب‌های فرهنگ و هنر این وزارتخانه در این پایانه‌های مرزی، و نشست‌هایی با مسوولان استانی و فرهنگی خوزستان از جمله برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوزستان است.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of