پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 28 March 2024

امام جمعه اهواز:

ریخت و پاش هر کشوری را زمین می‌زند

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: اگر اسراف را کنار بگذاریم می‌توانیم با وجود مدیریت انقلابی مشکلات خود را حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز امروز ۱۴ مرداد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: زیارت عاشورا حدیثی قدسی است که منازل السالکین حضرت اباعبدالله(ع) است. در این زیارت مقامات و مسیر سعادت انسان تبیین می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با اینکه چهارده مقام در این زیارت طرح شده است، توضیح داد: مقام اول مقام معرفت اهل بیت(ع) است که فتح الباب همه معارف است و به وسیله آن می‌توان به همه کمالاتی که برای انسان متصور است، رسید. کسی که به معرفت ائمه و ولایت اهل بیت(ع) برسد به فرموده پیامبر(ص) خداوند همه خیر را به او داده است. مقام دوم، مقام همراهی با امام و انسان کامل است که در زیارت عاشورا آن را طلب می‌کنیم و از نعمت های ویژه الهی به بندگان ویژه است. این مقام جز با طی معرفت به دست نمی‌آید. ماهیت این مقام تبری از اولیای طاغوت است.

موسوی‌فرد، مقام سوم را مقام ثبات قدم دانست و افزود: ثبات قدم استواری در دین است که حضرت ابوالفضل و یاران امام، مصداق کامل ثبات قدم هستند. استوار ماندن در مسیر حق و از قطار دین پیاده نشدن به همراه انسان کامل، مهم‌ترین نعمتی است که خدا به انسان عنایت می‌فرماید. انسان در شرایط بحرانی ممکن است دچار تزلزل شود. حب دنیا، پول و مقام پرستی از عوامل این تزلزل است.

امام جمعه اهواز در خطبه دوم نماز با تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت ابا عبدالله(ع) و یاران با وفای ایشان به تمامی مسلمانان عالم، تصریح کرد: خوب است این عزاداری‌ها که شور است، با شعور حادثه عاشورا گره بخورد. حضرت ابی عبدالله(ع) در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود. یکی از مصادیق جهاد، جهاد تبیین است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به تحریف‌هایی که بنی امیه در دین ایجاد کرده بودند، گفت: در اثر همین تحریف دشمن توانست سی هزار نفر را در مقابل امام جمع کند؛ افرادی که می‌خواستند به وسیله کشتن امام حسین(ع) به تقرب الهی برسند. راه مقابله با تحریف، تبیین است. امام حسین(ع) در راستای همین تبیین، در خطبه منا که مخاطبان آن حدود ۷۰۰ یا ۸۰۰ نفر از اصحاب و تابعین بودند، محورهایی را بیان کرده‌اند. محور اول بیان فضائل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمومنین(ع) از دیدگاه قرآن و روایات بود. محور دوم دعوت به دو واجب و فریضه الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است که متاسفانه جایگاه خود را حتی بین ما نمازگزارها پیدا نکرده است. محور سوم نیز یادآوری وظیفه علما و لزوم قیام در برابر دستگاه جور بنی امیه و ستمگران و گوشزد مضرات سکوت در برابر این ظلم است.

موسوی‌فرد ادامه داد: امام از ایراد این خطبه چهار هدف داشتند که عبارتند از شناساندن ماهیت ضد اسلامی بنی امیه به مردم، بیان اینکه قدرت داشتن به معنی حقانیت نیست، افشاندن بذر انقلاب اسلامی و جهاد فرهنگی و نشان دادن راه و رسم مبارزه با بنی امیه است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در ادامه با اشاره به اوضاع عراق گفت: وقایعی که در عراق می‌گذرد دل هر مسلمانی را به درد می‌آورد و این اختلاف‌ها جز به دلیل حب دنیا نیست. نعمت ولایت فقیه اینجا خود را نشان می‌دهد. در فتنه ۸۸، رهبر معظم انقلاب در مقابل سخن فتنه‌گران مبنی بر ابطال انتخابات ایستادند و فرمودند چه تضمینی دارد که این اتفاق تکرار نشود. آنهایی که می‌خواهند انتخابات ده ماه قبل عراق را باطل کنند به دنبال خواسته‌ها و منافع خود هستند. این شرایط کسی را می‌خواهد که سخنش فصل الخطاب باشد و ما این نعمت را در ایران داریم. اگر عراق می‌خواهد روی سعادت را ببیند باید پا روی هوای نفس خود بگذارد.
وی با اشاره به جنگ ترکیبی امروز دشمن تصریح کرد: پایه این جنگ، جنگ شناختی است که در آن دشمن تلاش می‌کند ارزش‌ها را به ضد ارزش تبدیل کند. این از اهداف دشمن است.

موسوی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز کشورهای دنیا به خصوص اروپا چند ماهی است که تحریم را تجربه می‌کنند. آنها که می‌گویند ترکیه می‌تواند الگو برای ما باشد امروز تورم ۸۱ و ۹۰ درصد را تجربه می‌کند. آنها هیچ وقت تحریم نبوده‌اند. پنج، شش ماه است که تحریم در اروپا به وجود آمده است، در حالیکه ما ۴۳ سال تحریم شکننده داشتیم،

تحریمی که نتوانست کمر مردم را خم کند. با مدیریتی که این دولت انقلابی و مردمی دارد، کافی است اسراف را کنار بگذاریم تا مشکلات برطرف شود. ریخت و پاش هر کشوری را به زمین می‌زند. اگر آن را کنار بگذاریم با این مدیریت، اگر عالم هم مشکل پیدا کند، ما مشکل پیدا نمی‌کنیم.

امام جمعه اهواز با اشاره به سیل‌های اخیر گفت: در این سیلاب‌ها ۸۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. گریزی از این سیلاب ها نیست، اما راه علاج آن‌ها آب‌خیز داری و آبخوان‌داری است. آبخوان‌داری به معنی هدایت این سیلاب‌ها به سفره‌های زیرزمینی است.

وی در پایان گفت: ضمن اینکه درگذشت این عزیزان را به خانواده‌های ایشان تسلیت عرض می‌کنم، اما همچنان باید برای نزول باران الهی دعا کرد چرا که سبب ساز خدای متعال است. اگر باران بیاید و آبخیزداری و آبخوان‌داری به معنای واقعی محقق شود، نه تنها مشکلی پیدا نمی‌کنیم‌، بلکه می‌توانیم جزو صادرکنندگان در منطقه باشیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of