جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان:

فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری در انتظار اعتبار است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان گفت: فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری تنها در انتظار منابع اعتباری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، کیخسرو چنگلوایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی که در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه کشاورزی ۲۷ هزار بهره‌بردار فعالیت دارند که به عبارتی ۱ میلیون نفر مستقیم و ۵۰۰ هزار نفر غیرمستقیم از این طریق ارتزاق دارند.

وی با اشاره به این‌که سالانه بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان ارزش تولیدات محصولات کشاورزی استان خوزستان است، بیان کرد: ۱۲۸ نوع محصول در سطح استان کشت می‌شود. تولیدات استان بیش از ۱۶ میلیون تن با برخورداری از انواع محصولات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان عنوان کرد: به امید خدا برای هشتمین سال متولی رتبه نخست تولید محصول کشاورزی گندم در سطح کشور را امسال کسب می‌کنیم. ۱۰ درصد از کل تولیدات شیلات در خوزستان است.

وی گفت: از مجموع ۶ میلیارد تومان صادرات محصولات کشاورزی، ۱ میلیارد و ۴۷ میلیون تومان از صادرات از طریق استان خوزستان انجام می‌شود. مهم‌تر از تولید محصول کشاورزی، استمرار و پیوسته بودن آن است.

چنگلوایی با بیان این‌که از جمله دلایل پایداری تولید محصولات، خدمات بخش کشاورزی و طرح ۵۵۰ هزار هکتاری رهبرمعظم انقلاب است، اظهار داشت: فاز دوم این طرح تنها در انتظار منابع اعتباری است تا همانند فاز نخست کمک کننده باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به این‌که سال گذشته در سه نوبت دچار سیل شدیم، اظهار داشت: چندین هزار هکتار در سطح استان دچار خسارت شدند و علی‌رغم خسارت اما خوشبختانه با تلاش کشاورزان، نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه به مقدار ۱۶۷ هزار تن بیش از سال گذشته خریداری شده است.

وی با اشاره به این‌که در سیل اخیر ۳۵۰ هزار رأس دام جابجا شد، بیان کرد: ۲۵ هزار تن علوفه بین دامدارانی که که دام‌های آنها براثر سیل جابجا شده بود، توزیع شد. ۱۶۰ هزار هکتار از آب سیل تخلیه شده که بیش از ۶۰ هزار هکتار آن آماده کشت است. ۵۷ میلیارد تومان از محل بیمه بابت سیل آذر، بهمن و بخشی از فروردین سال جاری پرداخت شد.

چنگلوایی با بیان این‌که هیچگونه محدودیتی در زمینه کشت تابستانه وجود ندارد، تأکید کرد: به دنبال کشت تابستانه در ۴۳۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان هستیم. در مقایسه امسال با قبل از انقلاب می‌توان به افزایش راه جمعیت روستایی از ۱۰ به ۸۸ درصد و روستاهای برخوردار از آب از ۲۵۸ مورد به ۲ هزار و ۳۸۰ روستا اشاره کرد.

 

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of