پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ Thursday 18 April 2024

کشت پاییزه در خوزستان با تاخیر انجام می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کشت پاییزه در خوزستان با تاخیر انجام خواهد شد.

تورج نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت تصمیم‌گیری برای کشت پاییزه در خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط بارشی و وضعیت ذخایر آب در استان، کشت پاییزه در خوزستان با تاخیر انجام خواهد شد و در این زمینه برنامه ریزی شده است تا کشت در پیک دوره ایده‌آل کشت که دهه اول آذرماه است، انجام شود.

وی افزود: بیشترین بحرانی که در بحث منابع آبی وجود خواهد داشت در ماه‌های مهر و آبان است و از این رو به تاخیر افتادن کشت و انجام آن در آذرماه، به عبور از این بحران کمک خواهد کرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امیدواریم براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در آذرماه شاهد بارش‌های مطلوبی باشیم تا نیاز آبی محصولات در کشت پاییزه تامین شود و مشکلی در تامین آب این کشت‌ها نداشته باشیم.

نوروزی ادامه داد: سازمان آب و برق تا کنون نسبت به تامین آب کشت پاییزه اقدام نکرده است و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی و پیگیری هستیم.

وی افزود: برای سطح کشت پاییزه نیز تاکنون تصمیم‌گیری نهایی انجام نشده است زیرا سطح کشت تابع میزان تامین آب است و پس از نهایی شدن تامین آب، در خصوص سطح کشت تصمیم‌گیری خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جلسات متعددی در زمینه تامین آب کشت پاییزه و همچنین سطح کشت در استان برگزار شده است و امیدواریم در هفته آینده تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص انجام‌ شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of