جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

شبکه فاضلاب آبادان نیازمند ۳۰۰ کیلومتر توسعه است

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان گفت: نیمی از شبکه فاضلاب آبادان نیازمند بازسازی است ضمن اینکه شبکه فاضلاب این شهر باید ۳۰۰ کیلومتر توسعه یابد.

به گزارش ایرنا سید زین العابدین موسوی پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت آب و فاضلاب آبادان افزود:از مجموع هزار کیلومتر شبکه فاضلاب مورد نیاز آبادان ۴۶۰ کیلومتر در مدار است و ۲۰۰ کیلومتر نیاز به اصلاح دارد این در حالی است که به ۳۰۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب در آبادان نیازمندیم.

وی با بیان اینکه با یک بارندگی کوچک نباید تجربه آب گرفتگی گذشته در آبادان تکرار شود وضعیت شبکه فاضلاب در منطقه ذوالفقاری را نامطلوب خواند و گفت: در این منطقه از ایستگاه یک تا ۱۲ و اراضی ۱۹۱ هکتاری و خسرو آباد ۱۴۰ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود است اما ۲۸ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد و ۸۱ کیلومتر نیز باید توسعه یابد.

فرماندار آبادان افرود: در کوی کارگر شرقی و غربی ۴۳ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که ۲۲ کیلومتر آن نیاز به اصلاح دارد و طرح توسعه شبکه فاضلاب در هشت کیلومتر این منطقه باید اجرا شود. ضمن اینکه در مناطق سده و جمشید آباد نیز ۱۹ کیلومتر از شبکه فاضلاب معیوب است که باید اصلاح شود.

موسوی وضعیت فاضلاب در شهرک دریا در آبادان را اسفناک توصیف کرد و گفت: از ۱۷ کیلومتر شبکه فاضلاب موجود در این منطقه ۱۶ کیلومتر نیاز به مرمت دارد. همچنین در کوی بهار تا ایستگاه ۱۲ این شهر از ۶۴ کیلومتر شبکه فاضلاب ۲۰ کیلومتر نیازمند بازسازی است.

فرماندار ویژه آبادان وضعیت شبکه فاضلاب در کوی قدس با ۲۳ کیلومتر شبکه موجود و شهرک ولیعصر با ۴۱ کیلومتر شبکه را نامناسب توصیف کرد و گفت: شبکه فاضلاب این مناطق علاوه بر بازسازی باید توسعه یابد این در حالی است که سایر مناطق آبادان مثل احمد آباد، مرکز شهر و امیرآباد در زمینه فاضلاب دچار مشکلات جدی هستند.

سرانه آب شهرستان آبادان کافی نیست

وی در ادامه سرانه آب آشامیدنی در شهرستان آبادان را ناکافی دانست و اظهار داشت: سرانه استاندارد ۲۰۰ لیتر آب در شبانه روز برای هر نفر متناسب با نیاز آبادان نیست، این شهر به ۶۰۰ لیتر سرانه در روز نیاز دارد.

موسوی وارد مدار شدن آب شیرین کن اروند کنار را خواستار شد و گفت: کل مناطق شهری و روستایی آبادان به صورت دائم نیاز به آب شیرین کن دارند.
وی بیان کرد: برای تامین آب شرب روستاهای آبادان به صورت فوری نیاز به تانکر سیار است و امیدواریم تانکر در کمترین زمان ممکن تامین شود.

به گزارش ایرنا در این نشست مقرر شد شنبه آینده آب شیرین کن اروند کنار با سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز وارد مدار شود و برای تامین آب شیرین روستاها ۱۰ تانکر سیار به آبادان اعزام شود.
همچنین مصوب شد از روز شنبه هفته آینده روزانه ۱۳۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی از خط انتقال غدیر وارد شبکه آب آبادان شود ضمن اینکه از هفته آینده کلیه خروجی های شبکه فاضلاب این شهر لایروبی شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of