جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ Friday 19 April 2024

فرماندار خرمشهر:

مرز شلمچه بسته است

فرماندار خرمشهر گفت: مرز شلمچه برای تردد زائران اربعین حسینی بسته است و افراد مراجعه کننده به مرز از سوی مأموران نیروی انتظامی برگردانده می‌شوند.

محمد حیدری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی به هیچ وجه به مرز شلمچه برای حضور در کشور عراق مراجعه نکنند، اظهار کرد: مرز بسته است و مأموران نیروی انتظامی اجازه حضور زائران و مراجعه کنندگان در این مرز را نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه کشور عراق طبق توافقات صورت گرفته با ایران صرفاً اجازه ورود هوایی آن هم طبق آمار توافق شده را می‌دهد، بیان کرد: مردم به شایعات توجه نکنند و مطمئن باشند که مرز بسته است و به هیچ وجه بازگشایی نمی‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۱۰۰ نفر از افرادی که به صورت خودسرانه برای عبور به کشور عراق به مرز شلمچه مراجعه کرده‌اند از سوی مأموران نیروی انتظامی بازگردانده شده‌اند، بیان کرد: چنانچه کسی به صورت غیرقانونی از سایر نقاط کور مرزی اقدام به خروج از کشور کند و توسط مأموران عراقی دستگیر شود، مجازات سختی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، عراق موافقت کرده ۶۰ هزار زائر ایرانی فقط از طریق مرز هوایی به عتبات عالیات مشرف شوند و مرزهای زمینی بسته است هیچ زائری حق مراجعه به مرز را ندارد.

برابر قوانین عراق ورود غیرقانونی به این کشور تا سه سال زندانی دارد. کشور عراق برای اربعین امسال با ورود هوایی ۶۰ هزار زائر ایرانی با شرایط خاص موافقت کرده است.

بر اساس تقویم رسمی کشور پنجم مهر اربعین حسینی در ایران است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of