جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

جزییات توزیع خوراک دام در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اساس صحبت های انجام شده با شرکت توسعه نیشکر، دامداران می توانند نهاده دامی پیتوباگاس را بدون محدودیت دریافت کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

خدارحم امیری‌زاده در حاشیه مراسم آغاز پرداخت باقی مانده خسارات سیل فروردین ماه ۹۸ و خسارات دام های تلف شده ناشی از خشکسالی در تیرماه ۱۴۰۰ استان خوزستان که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: کلیه مبالغ خسارات باقی مانده از سیل ۹۸ ظرف امروز به حساب خسارت دیدگان و بهره‌برداران کشاورزی واریز می شود؛ مبلغی جزئی از خسارات سیل باقی مانده است که با پیگیری‌های استاندار خوزستان قول داده شده است که در روزهای آینده نیز این موضوع حل شود تا پرونده سیل ۹۸ بسته شود.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص نحوه بررسی خسارت های واردشده به دامداران بر اثر تنش آبی افزود: گروه هایی متشکل از نماینده جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و نماینده دامپزشکی را در هر شهرستان مشخص کرده ایم تا با فرمت های خاصی که طراحی شده است، به روستاها سر بزنند و افرادی که دام‌هایشان اعم از دام سبک و سنگین را از دست داده اند، شناسایی و موارد را صورت جلسه کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص نحوه پرداخت خسارات وارده به دامداران در تنش آبی سال جاری گفت: با کارشناسی‌هایی که صورت گرفته و با توجه به نقدینگی موجود، خسارت های وارد شده به دامداران قابل پرداخت هستند و این خسارت ها نقدا پرداخت می شوند. در جلسه امروز نیز به صورت نمادین به ۱۰ نفر از دامدارانی که دام های خود را از دست دادند مبلغ ۷۱۰ میلیون تومان را پرداخت کرده ایم.

امیری زاده ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده تا کنون حدود ۸۵ راس دام شامل ۵۵ راس دام سبک و ۳۰ راس دام سنگین در تنش آبی سال جاری از بین رفته است؛ بررسی های ما ادامه دارد و ما در کنار کشاورزان و دامداران هستیم.

وی در خصوص تامین علوفه دامداران عنوان کرد: در تامین و توزیع علوفه دامداران در حال تلاش هستیم و علوفه رایگان در اختیار آن ها قرار می دهیم؛ حدود ۱۰ هزار تن کنسانتره رایگان که غذایی کامل برای دام ها از جمله دام سنگین است در حال توزیع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بر اساس صحبت های انجام شده با شرکت توسعه نیشکر، دامداران می توانند نهاده دامی پیتوباگاس را بدون محدودیت دریافت کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

امیری زاده اظهار کرد: مطابق با برنامه ریزی انجام شده با شرکت توسعه نیشکر، استفاده از سرشاخه های نیشکر برای دام ها مدنظر است که برداشت آن ها در نیمه دوم مردادماه انجام می شود و به صورت رایگان به دامداران تحویل داده می شود.

وی در پایان گفت: علاوه بر این اقدامات، توزیع جو، سبوس و ذرت به تمام نقاط استان به ویژه در سه شهرستان که خسارت های بیشتری به آن ها وارد شده است، انجام خواهد شد.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of