جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ Friday 29 March 2024

کسری مرغ در خوزستان قابل مدیریت است

استاندار خوزستان با اشاره به کاهش مصرف مرغ نسبت به ماه رمضان گفت: میزان کسری مرغ در استان خوزستان قابل توجه است اما می‌توانیم این مساله را مدیریت کنیم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار خوزستان، با اشاره به دیدار هفته گذشته با وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: در این دیدار مباحثی درباره دامداری و مرغداری مطرح شد. در سال‌های گذشته در تسهیلات بانکی، امور دام در رسته‌های اولویت‌دار نبود و وام به آن‌ها تعلق نمی‌گرفت. تلاش شد که دامداری‌های سبک و مرغداری‌های استان خوزستان از تسهیلات استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: جوجه‌ریزی در اردیبهشت‌ماه نسبت به نیاز استان خوزستان پایین بود. بر اساس پیش‌بینی‌ها، حداکثر حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن مرغ بیشتر نخواهیم داشت و از وزیر جهاد کشاورزی درخواست کردیم ماهانه ۱۰۰ تن مرغ منجمد در اختیار استان خوزستان قرار داده شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: وزیر جهاد کشاورزی قول همکاری داده و عنوان کرده است که سهمیه استان خوزستان از مرغ منجمد را افزایش خواهد داد. برای کنترل قیمت مرغ و تامین نیاز خوزستان، از استان‌های همسایه نیز مرغ منجمد به خوزستان اختصاص داده می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به پیگیری حل مشکلات کشاورزان خسارت‌دیده در سیلاب فروردین‌ماه ۹۸، گفت: حدود ۶۳ درصد از خسارت کشاورزان آسیب‌دیده از سیل پرداخت شده بود اما حدود ۳۷ درصد از این خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت نشده بود. این مساله را از وزرای جهاد کشاورزی و کشور پیگیری و جلسات خوبی با آن‌ها برگزار کردیم.

وی افزود: حدود ۲۳۵ میلیارد تومان خسارت سیلاب به کشاورزان خوزستانی پرداخت نشده است که باید مجددا توسط دولت به تایید برسد و پرداخت شود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اهمیت نظارت بر بازار مرغ گفت: در ماه مبارک رمضان، روزانه حدود ۴۵۰ تن مرغ مصرف می‌شد اما اکنون مصرف کم شده و به حدود ۳۷۰ تن رسیده است. میزان کسری مرغ در استان خوزستان قابل توجه است اما می‌توانیم این مساله را مدیریت کنیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of