سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ Tuesday 16 April 2024

تولید مرغ در خوزستان جوابگوی نیاز استان نیست

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: میزان جوجه ریزی در اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳ درصد افزایش داشته با این وجود میزان تولید مرغ در استان جوابگوی نیاز خوزستان نیست.

به گزارش ایرنا محمد نژاد زاده در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای شرکت شهرک‌های صنعتی استان در اهواز بیان کرد: در فروردین امسال بیش از پنج میلیون قطعه جوجه ریزی معادل ۳۹ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال انجام شد و در اردیبهشت امسال نیز چهار میلیون و ۴۴ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که با وجود افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال،این میزان تولید جوابگوی نیاز مرغ خوزستان نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه کیفیت جوجه‌های یک روزه پایین آمده و کمبود و گرانی جوجه نیز باعث کمبود تولید و تامین مرغ در خوزستان شده افزود: با وجود افزایش میزان جوجه ریزی سه میلیون قطعه جوجه کمتر از میزان نیاز استان جوجه ریزی انجام می شود.

نژاد زاده ادامه داد: از وزارت جهاد کشاورزی درخواست تامین جوجه را داده‌ایم که قول تامین یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه را برای خوزستان داده‌اند اما این میزان کافی نیست و باید فکری به حال تامین جوجه در استان شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: برای جبران کمبود تولید و تامین مرغ در استان باید مرغ منجمد برای خوزستان تامین شود.

وی گفت: انجمن‌های کشتارگاه‌ها برای جلوگیری از تخلف اقدام به خرید مرغ زنده و تحویل به کشتارگاه‌ها می‌کنند که این کار در یکسان سازی قیمت خرید مرغ از سوی کشتارگاه‌ها تاثیر مثبت داشته است.

طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم اکنون روزانه ۲۳۰ تن مرغ گرم در استان تامین و توزیع می‌شود این در حالی است که به طور متوسط میزان نیاز استان روزانه ۳۵۰ تن است.

وزارت صمت قول تامین یکهزار و ۷۰۰ تن مرغ منجمد برای خوزستان را داد که تاکنون ۷۰۰ تن را تامین کرده است.

مدیرکل اقتصادی استاندار خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: مرغدارانی که به اندازه نهاد و جوجه تحویلی ، مرغ تولید نمی‌کنند متخلف هستند و به دادستانی معرفی می‌شوند.

ارسلان شهنی با بیان اینکه میزان تولید مرغ در خوزستان جوابگوی نیاز استان نیست گفت: مدیران مربوطه باید با وزارت صمت و جهاد کشاورزی نامه نگاری کنند تا اقدام لازم برای جبران کمبود مرغ در استان انجام شود.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of