شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ Saturday 20 April 2024

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری :

صنوف و مشاغل مزاحم ساماندهی می شوند

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز گفت: ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم به عنوان هدف اصلی سازمان در سال پیش رو است.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز با اشاره به ماموریت اصلی این سازمان در سال ۱۴۰۰ که بر اساس سنجش مطالبات مردمی و هدف گذاری شهردار و شورای اسلامی شهر تعیین شده است گفت: ساماندهی صنوف و مشاغل مزاحم به عنوان هدف اصلی سازمان در سال پیش رو است.
وی افزود: ساماندهی احشام در سطح شهر، وانت بارها و همچنین مشاغلی چون مصالح فروشان و پروفیل فروش ها نقش مهمی در کاهش اغتشاش و آلودگی بصری شهر، بی نظمی و ایجاد گره های ترافیکی و تهدید سلامت و بهداشت عمومی خواهد داشت.
ربیعی خاطرنشان کرد: با ساماندهی مشاغل مزبور نه تنها شاهد بیکاری صاحبان این مشاغل خواهیم بود بلکه با ساماندهی دسترسی شهروندان به این مشاغل راحت و با سرعت بیشتری انجام شده و امکان نظارت نهادهای بالا دستی بر فعالیت این مشاغل ایجاد خواهد شد.
وی ساماندهی احشام را یکی از مطالبات شهروندان اهوازی دانست که فرآیند اجرایی آن آغاز شده و پس از اطلاع رسانی و انتشار فراخوان های لازم، وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.
ربیعی تحقق و اجرای موفق طرح ساماندهی دستفروشان را نیازمند حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم دانست وگفت : در راستای انجام ماموریت های قانونی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و‌ با هدف جلوگیری از ایجاد سد معبر و تسهیل در عبور و مرور شهروندان این سازمان نسبت به ساماندهی دستفروشان هسته مرکزی شهر،اقدام نموده است.
وی گفت : ساماندهی دستفروشان در جهت احقاق حقوق عامه و در راستای اجرای مقررات مربوط به سدمعبر در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها است.
وی در توضیح اجرای فرایند ساماندهی دستفروشان مرکز شهر گفت :برای ساماندهی، بانک اطلاعاتی این افراد تدوین و تهیه شد و ثبت نام از دستفروشان فعال در هسته مرکزی شهر به منظور استقرار در محل پیش بینی شده انجام شد .
بابک ربیعی گفت : سازمان ساماندهی مشاغل شهری با راه اندازی واحد نظارت و بازرسی تخلفات شهری شرق و غرب اهواز با همراهی پلیس راهور و نیروی انتظامی به صورت روزانه با تخلف‌های سد معبر خودرویی در سطح شهر مقابله کرده و با اعمال قانون، خودروهای سد کننده معابر شهر را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کنند.
ربیعی بهسازی فعالیت های میدان مرکزی الغدیر و به سرانجام رساندن فازهای تکمیلی این میدان را گام بلندی در جهت نیل به اهداف و رسالت های این سازمان برشمرد و خاطر نشان کرد: امیدواریم فعایت های خدماتی سازمان در میدان الغدیر به کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت میوه و تره بار در اهواز منجر شود.
رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری یکی از مشکلات کهنه و قدیمی در اهواز را بی نظمی و سد معبر ورودی های شهر اهواز دانست و گفت: استفاده از ظرفیت بازارچه ها خطی مجهز می‌تواند منجر به ساماندهی ورودی های شهر شود و این مساله در دستور کار سازمان قرار دارد.
بابک ربیعی گفت : ساماندهی مشاغل شهری به منظور اجرای طرح از مزرعه تا سفره، آمادگی خود را به منظوراختصاص غرف به کشاورزان با هدف حمایت از بخش کشاورزی و کوتاه شدن دست دلالان با همکاری جهاد کشاورزی اعلام نموده .
وی ساماندهی کیوسک های شهر اهواز، احداث و راه اندازی روز بازارها و روستا بازار و بازارچه های شبانه را از دیگر اقدامات سازمان ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰ با بازآمایش و مهندسی دوباره امکانات و ناوگان خدمت رسانی سازمان در سطح و نقاط مختلف شهر، تلاش خواهیم کرد جهشی در امر خدمت رسانی داشته باشیم.

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
Notify of